"Plof" tijdens aanzetten speakers

• Onderwerp starter Onderwerp starter snor
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

snor

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2007
Ik gebruik een 5.1 set die aangesloten is op mijn pc. Ik zet de 5.1 set na gebruik altijd eerst uit met de aftands bediening en daarna met de zwarte schakelaar aan de achterkant, dus om de stroom er helemaal vanaf te halen (dat doe ik omdat de subwoofer anders zoemt, en dat is niet fijn als je wilt gaan slapen). Als ik de speakers dan weer aan wil zetten door middel van de zwarte schakelaar aan de achterkant dan hoor ik zo'n plof zeg maar. En ik denk niet dat de goed is voor mijn speakers.
Dit is wat ik heb geprobeerd:
Speakers eerst aanzetten (zwarte schakelaar) en dan pc aan.
Eerst pc aanzetten, wachten tot de pc is opgestart en dan de speakers aan zetten (zwarte schakelaar).
Speakers op een andere groep aansluiten en daarna de bovenste 2 dingen geprobeerd maar dan hoor ik nog steeds die plof tijdens het opstarten.

Heeft iemand een idee?

Edit:
Het lijkt een beetje op dit geluidje: http://www.thiefmissions.com/tools/dedx01/Snd/T1GSFX/boxw_cl.wav

Laatst bewerkt:
Het is vrij normaal, dat komt omdat er stroom door de speakers heen loopt, waardoor ze even van positie veranderen, alleen omdat een subwoofer een grote speaker heeft klinkt de plof zwaarder en harder op zich niks om je zorgen over te maken.

Het is vrij normaal, dat komt omdat er stroom door de speakers heen loopt, waardoor ze even van positie veranderen, alleen omdat een subwoofer een grote speaker heeft klinkt de plof zwaarder en harder op zich niks om je zorgen over te maken.

Oke, bedankt :) :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan