plots beperkte toegang

Status
Niet open voor verdere reacties.

reko3475

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2005
beste kenners

sinds ik een nieuwe laptop heb, een compaq presario cq56 met windows 7, heb ik regelmatig problemen met het verkrijgen van internet verbinding, geel driehoekje aanwezig of een blauw ronddraaiend rondje.

de enigste pc die toegang heeft tot het draadloze internet is mijn laptop, beveiliging staat goed ingesteld.

alle instellingen staan goed, opgezocht op internet, daar staat overigens dat ik de firewall moet uitzetten kan dit zomaar en loop ik nu geen risico ?

soms hersteld het zich vanzelf, soms pas als ik de router (cisco) opnieuw opstart
let wel, dit komt niet altijd voor.

als opschoner gebruik in ccleaner.

wie weet raad

Staat er toevallig een Dect draadloze telefoon in de buurt? deze zit vaak op dezelfde frequentie.

ja er staat 1 draadloos toestel in huis midden in de woonkamer

bij mijn vorige laptop had ik dit probleem niet

heeft nog iemand tips, want zojuist is het weer voorgekomen.

thanks

Waarschijnlijk is de inkomende signaalsterkte op de plek waar je draadloos wilt internetten te laag en pushed een ander signaal je van het kanaal af. Ik ga er van uit dat je een Linksys router hebt die alleen op 2.4 Ghz uitzend voor je draadloos Internet. Je zou kunnen inventariseren welke andere netwerken draadloos in de buurt zitten bij jouw netwerk en eventueel je eigen kanaal wijzigen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan