Plots groot dataverbruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

area51

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2012
Op enkele dagen heb ik opeens een groot downloadverbruik : 25 gig gedownload op 4 dagen.Hiervan heb ik zelf ong. 4 verbruikt.Vandaag doe ik de pc voor de eerste maal aan en plots is er 3gig. verbruikt via download.Nochtans , heb ik niets zelf gedownload.Enkel als ik de internetverbinding verbreek , stopt dit.Ook de beschikbare grootte van mijn harde schijf blijft gelijk.Kan een virus of iets anders dit veroorzaken.Het enige nieuwe programma dat in die tijd is bijgekomen is YTD , downloader.

Als je met de YouTube downloader download, kan je data verbuik omhoog schieten. Het downloaden van updates gebruikt ook data. Hoe gebruik je het internet? Via kabel of met 3G/4G/WiFi?

Heb je al eens gekeken bij geconnecteerde gebruikers? Je kan OF een hacker van je pass hebben die via uw netwerk download, of je hebt een virus die je connectie gebruikt voor 'Remote Crime Actions without Legal Permission' of RCALP, wat misschien in je firmware zit. Check dat even. Voor en virus, raad ik Malwarebytes en HitmanPro aan omdat die versqchillende dingen zoeken EN op sommige vlakken elkaar overtreffen en overlappen

EDIT: YTDDownloader download eerst de video en dan de audio conversie, net zoals DVDVideosoft software. DVDsoft toont het zich wel niet aan. Kijk even in de YTD log voor dataverbruik? Hoe ben je aan YTD gekomen? zelf downloaden of bijkomeling?

Laatst bewerkt:
YTD is nooit gebruikt.Het was om een documentaire te d'loaden , maar dat is nooit gebeurt.
Internet is via kabel >wifi.
Ik heb YTD verwijderd , het 'downloaden' is blijkbaar gestopt.
Eerst eens scannen.

Na zo'n troep installeren is het verstandig goed huis te houden.
U kunt gebruik maken van "JRT",RogueKiller en "ADW cleaner" om van een hele hoop rotzooi af te komen.

Daarna nog eens kijken hoeveel data er verstuurd wordt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan