Plots harde schijf verdwenen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Ik heb in mijn pc 3 harde schijven zitten.
1 ssd voor windows 8.1
1 250GB voor back-up
1 320GB voor muziek, films, media.

Nu start ik daarnet mijn pc op en nu is de schijf van 320GB plots niet meer zichtbaar.
Kan deze plots stuk gegaan zijn ?

Naamloos.jpg

Hoe dit gekomen is weet ik niet.
Ik heb daarnet de pc zonder stroom gezet en ook een systeemherstel gedaan naar 29 nov.
Wanneer ik opstart krijg ik volgende melding.
1.jpg

Gaat van kwaad naar erger.
Net de twee schijven zonder spanning gezet, nu is er nog maar één zichtbaar en is mijn back-up schijf ook weg.
Net minitool gestart.2.jpg

Laatst bewerkt:
Hoe krijg ik om te beginnen deze tweede schijf die je in minitool ziet al terug in windows te zien ?

Ik kan er maar 2 ipv 3 te zien krijgen in minitool.
Het lijkt of er iets mis is met de sata aansluiting op het moederbord.
3.jpg

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik die tweede schijf met media en films op al terug te zien krijg in windows, dan zou ik al heel gelukkig zijn ??

Ik begin het al wat minder warm te krijgen.
AL de kabels erin en eruit en dan in Bios gekeken, daar zie ik nu terug de 3 schijven staan.
4.jpg

Echter in windows zie ik alleen de backup schijf staan en niet de media schijf.
Hoe krijg ik deze weer zichtbaar ?

In minitools wel maar niet in windows.
5.jpg

Al paar keer reboot gedaan maar niets.
Ik ga afwachten tot morgen, misschien dat iemand een oplossing weet.
Ik heb hier ook Paragon hard disk manager maar dat risico om aanpassingen te doen riskeer ik niet.
Met Paragon kan ik trouwens gewoon de schijf verkennen en de bestanden openen die erop staan.
Paragon geeft de twee andere schijven gewoon weer met naam maar bij de media schijf staat Dynamic disk group.
Dnties heeft destijds deze schijf aangemaakt voor me met dat wisselbestand, misschien weet hij morgen wel een oplossing.

Laatst bewerkt:
Probeer het volgende: Maak een (evt. tijdelijk) wisselbestand met voldoende grootte aan op de C: schijf en kijk wat er gebeurt.
Zo te zien heb je daar al een wisselbestand.
Lees de laatste post in dit artikel.
Nog meer leesvoer.

Laatst bewerkt:
Misschien staat ondertussen alles weer in schijfbeheer, alleen nog zonder schijfletter.
Die zou je dan moeten toewijzen.

De c is mijn ssd en is mijn windows schijf.
De tweede harde schijf is een back-up schijf.
De derde harde schijf is mijn media schijf waar ook een partities is voor een wisselbestand.(dit om de ssd wat te sparen)
In schijfbeheer zie ik nog steeds :
1.jpg
In minitool zie ik nog steeds :
2.jpg
Ik wil nu niet gaan experimenteren met die mediaschijf en wil 100% zeker zijn wanneer ik iets doe vooralleer ik hiervan gegevens kwijtgeraak.

Probleem opgelost.
Heb een systeemherstel gedaan met True image naar 29/11/2015.
Alles weer perfect.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan