Plotseling aanmeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arthur de Smet

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2001
Berichten
918
Beste mensen,

Voor mijn ouders heb ik een computer ingericht met W2K professional. Ik heb hem zo geconfigureerd dat de handel automatisch opstart, zonder dat ze aan hoeven te melden en een wachtwoord in te vullen. Is een tijd probleemloos verlopen, tot mijn vader vandaag plotseling een aanmeldscherm kreeg. Hij moet dus een wachtwoord opgeven, maar niemand die nog weet wat dat ook weer was. De computer kan dus niet worden opgestart.

Hoe is het mogelijk dat plotseling dat aanmeldscherm weer opduikt?
Is er een manier om dit te verhelpen zonder dat je de computer volledig hoeft op te starten?
En zo niet, heeft dan iemand een idee hoe we toch weer in de computer kunnen komen, en hoe het probleem definitief te verhelpen is?

Ben momenteel niet bij mijn ouders in de buurt en kan dus nu ook niet bij die computer. Hopelijk kan ik het met jullie hulp van het weekend oplossen.

Arthur
 
Lees dit eens door voor een oplossing:
http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=13793

Daar staat beschreven wat de oorzaak is/kan zijn en hoe je het probleem oplost.

Let op, voor Windows 2000 moet je het commando "control userpasswords" (ZONDER 2!) gebruiken.

EDIT:
Ik zie nu ook dat je de hele PC niet inkomt blijkbaar..
Kun je jezelf aanmelden als Administrator? (deze heeft standaard geen wachtwoord. Wanneer dit niet mogelijk is vanwege een accountbeperking, start de computer op in veilige modus en probeer het opnieuw).
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je antwoord XP_PC, en sorry dat ik er nu pas op terugkom. (Drukke dag.) Ik ga van het weekend naar mijn ouders en zal proberen het dan op te lossen. Ben niet zeker of ik via het Administrator-account binnen kan komen, maar ik zal het proberen. Maar stel dat dit niet lukt, is het dan bij jouw weten mogelijk om Windows met de W2K CD-rom op te starten en vervolgens het commando "control userpasswords" te geven?
 
Staat in de accounts, je hebt er een .Net Framework account bij gekregen na de updates, die kun je uitschakelen.
 
Ik vraag me af of dat wel zo is. .Net Framework was volgens mij al geïnstalleerd voor ik de computer naar mijn ouders bracht. Of is er daarvoor pas nog een update geweest? Volgens mijn vader kan hij in het aanmeldscherm ook geen tweede account kiezen. Maar stel dat het wel zo is, hoe schakel ik die account dan uit. En de belangrijste vraag: hoe kom ik nou in die computer?
 
Lange Pier zei:
Staat in de accounts, je hebt er een .Net Framework account bij gekregen na de updates, die kun je uitschakelen.

Accoord, maar dan:
1. moet hij wel in Windows komen
2. wordt de gebruiker, dacht ik, niet weggehaald, of wel?

Arthur de Smet zei:
Ik vraag me af of dat wel zo is. .Net Framework was volgens mij al geïnstalleerd voor ik de computer naar mijn ouders bracht. Of is er daarvoor pas nog een update geweest? Volgens mijn vader kan hij in het aanmeldscherm ook geen tweede account kiezen. Maar stel dat het wel zo is, hoe schakel ik die account dan uit. En de belangrijste vraag: hoe kom ik nou in die computer?

Volgens mij niet onlangs.. Wellicht toch bijgewerkt. Ik houd niet alle updates bij :).

Is die methode al gelukt?
 
Uiteindelijk heb ik toch het wachtwoord weten te achterhalen. Ik ben er dus ingekomen. Ik blijf het wel vreemd vinden dat dit zomaar gebeurd is. Mijn ouders hebben wel onlangs ADSL genomen en een routertje aangesloten, maar het probleem met aanmelden is pas enkele dagen daarna ontstaan. Bovendien bleek, toen ik vandaag de computer weer aan de praat had, dat een aantal externe stuurprogramma's niet meer aanwezig waren. Ik moest plotseling vier stuurprogramma's opnieuw installeren (grafische kaart, geluidskaart, usb2-kaart en iets voor de samtron-monitor). Zou dit allemaal met het aansluiten van het routertje te maken kunnen hebben? Volgens mijn vader is er verder niets geks gebeurd. Afijn, in ieder geval werkt alles weer. Nog bedankt voor jullie vriendelijke assistentie!

Arthur
 
Raar...
Houd het even in de gaten en doe anders een virusscan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan