Plotseling een aanmeldscherm!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rene-r1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 nov 2004
Berichten
3
Ik werk al jaren met WindowsXP Pro, geen problemen. Nu heb ik een LinkSys WiFi kaartje aangesloten, werkte gelijk als een trein.

Vervolgens nog schijfopruiming, cookies, geschiedenis en tijdelijke internetbestanden gewist (standaard verhaal elke week) en de pc opnieuw opgestart.

Plotseling komt nu tijdens het opstarten een aanmeldscherm in beeld waarin je een gebruikersnaam en wachtwoord dient in te vullen, dat scherm heb ik nog nooit gezien en ik zou niet weten wat ik moet invullen. Uiteraard heb ik al 2x admin geprobeerd en via F8 de veilige modus opgestart maar het blijft opkomen.

Vraag: hoe krijg ik het schermpje weg c.q. hoe is het te omzeilen?

A.u.b. geen opmerking plaatsen "door Windows opnieuw te installeren", dat snap ik ook wel. Uiteraard kan ik de schijf ook even aan een andere pc hangen en als logische schijf inzien en bestanden back-uppen, daarna kan ik altijd nog een verse Windows installeren.
 
Is er toevallig een account aangemaakt ?
Na installatie van bijvoorbeeld Norton Ghost kreeg ik ook eens zo'n scherm en had met dacht ik Framework te maken.
Ik weet niet meer hoe het precies zat, maar er was of door Ghost of door Framework een account aangemaakt.
 
In configuratiescherm en bij gebruikeraccounts kijken of er een account is bijgekomen en die uitschakelen of wissen.
 
Plotseling een aanmeldscherm

Hallo, ik ben een leek, maar heb iets soortgelijks.
Door het aansluiten van het Wifi kaartje, ben je deelgenoot geworden van een netwerk, dus zou je je aan moeten melden. Je hoeft echter geen wachtwoord o.i.d. in te vullen, maar kunt gewoon op enter drukken.
Hoe je dat venstertje weg kunt krijgen, weet ik echter niet!
Dat aanmeldschermpje zal niet verschijnen, als er geen sprake is van een netwerk!
Probeer je computer maar eens direct op het modem zonder dat er andere zaken verbonden zijn!

Geluk ermee!
 
In configuratiescherm en bij gebruikeraccounts kijken of er een account is bijgekomen en die uitschakelen of wissen.

Hèhè, dat zou handig zijn ja... Het gaat er juist om dat je helemaal niet in Windows kunt komen omdat je als eerste een aanmeldscherm krijgt waar je dus niet door kunt, uiteraard ook niet met enter.

Edit: ik ben er al uit, had reeds admin (2x) gebruikt maar het blijkt administrator te zijn. Waarom plotseling een aanmeldscherm is verschenen weet ik ook niet maar een pc nerd op de zaak wist het antwoord te geven en denkt dat het samenhangt met de LinkSys installatie cd die kennelijk wat verandert in de netwerkinstellingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan