Plotseling extreem traag (of geen) internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Manuel1

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2008
Ik heb een Chello Extreme (24 Mbps) abbonnement, via een kabel direct vanaf de modem aangesloten op de PC.

Echter, afgelopen vrijdag was de snelheid van het internet ineens zeer laag: zo'n 10 KB/s (ook in veilige modus) i.p.v. de 2500-3000 KB/s die het normaal is, ook bij het downloaden uit nieuwsgroepen .

Uitgaande van weer eens een storing bij UPC, heb ik een dag afgewacht, maar helaas geen verbetering.

Voor dat ik boos naar UPC ging bellen, besloot ik de internetkabel eens in mijn laptop te steken en jawel: 2800 KB/s, dus niks mis met het signaal of modem...

Kabel weer terug in de PC en vervolgens helemaal geen internet meer :confused:

Na een reboot heb ik nu de ene keer geen internet, de andere keer supersloom, bij een http-download werd de overdrachtssnelheid zelfs in bytes weergegeven! Met de newsreader haal ik nu pieken van 7 KB/s...

Alle instellingen doorgespit op de PC en alles staat prima, ook wat cleaner-, spyware- en virusprogrammaatjes gedraaid, firewall uitgezet etc..., maakt allemaal geen verschil.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Mijn PC draait op Vista Home Premium.

Bij voorbaat dank voor suggesties!

probeer de drivers van je netwerkkaart te updaten.. mischien wil dat helpen?

Lijk wel op een corupte ip stack of winsock config.

Voor ip reset kan je het voldende doen.

tik bij uitvoeren het volgende in

netsh inter ip reset reset.txt.

hierna de pc rebooten.

Kijk of die geholpen heeft.

Bedankt voor de reacties!

Voor de netwerkkaart is geen nieuwere driver beschikbaar dan degene die ik heb, dus daar zal het niet aan liggen. Ik zal de IP reset eens uit proberen als ik weer thuis ben, hopelijk helpt dat!

Zo niet, dan misschien maar een nieuwe netwerkkkaart aanschaffen, ik begin toch sterk het vermoeden te krijgen dat die gewoon niet goed meer functioneert.

Mijn huidige netwerkaansluiting is echter wel on-board, kan ik er dan zomaar een kaartje bij steken en de on-board uitschakelen, of krijg ik dan allerlei conflicten?

Ik geloof dat je on-board nog niet eens hoeft uit te schakelen! Die werken gewoon naast elkaar. Je gebruikt er dan wel altijd maar 1 maar dat is toch geen probleem? :)

:) nieuw netwerkkaartje erin gestoken en het werkt weer prima! Gewoon naast de onboard geïnstalleerd en inderdaad geen problemen, heb de onboard ook niet uitgeschakeld.

Maar nu komt het vreemde: als ik nu de kabel in de onboard-netwerkaansluiting steek, werkt dit ineens ook gewoon weer goed :shocked: echt heel raar...

Nou ja, ben in elk geval blij dat het weer werkt en bedankt voor de support :thumb:

Maar nu komt het vreemde: als ik nu de kabel in de onboard-netwerkaansluiting steek, werkt dit ineens ook gewoon weer goed :shocked: echt heel raar...

typisch, maar goed het werkt! ik hoop dat je niet al te veel geld kwijt was voor de nieuwe netwerkkaart! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan