• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Plotseling foutcode in macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

mary1995

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2013
Berichten
46
Hallo allemaal,

Ik heb alweer een paar jaar geleden een factureringssysteem aangepast naar mijn wensen in excel.
Nu heb ik hier van de week allemaal facturen weer in gemaakt en werkt het gewoon zoals het moet, nu wou ik vandaag ook een factuur maken.
Alleen krijg ik sinds vandaag de volgende foutmelding: http://prntscr.com/et7mow

Als ik hierna op fout opsporen klik kom ik in het volgende scherm en zit de fout in het dik gedrukte stuk. Nu is het alweer even terug voor mij dat ik hieraan heb gesleuteld en heb mij er daarna niet meer in verdiept, waardoor het een en ander verwaterd is. Ik kan zelf niet ontdekken waar deze fout vandaan komt en hoe ik het weer kan oplossen.

Sub Factuur_bewaren1()

Application.ScreenUpdating = False
Set cl = Sheets("Debiteuren").Cells(65536, Range("deb_factuurnummer").Column).End(xlUp).Offset(1)
With Sheets("debiteuren")
.Cells(cl.Row, Range("deb_factuurnummer").Column).Value = Sheets("Factuur").Range("Factuur_nr").Value
.Cells(cl.Row, Range("deb_factuurdatum").Column).Value = Sheets("Factuur").Range("factuurdatum").Value
.Cells(cl.Row, Range("deb_klantnr").Column).Value = Sheets("Factuur").Range("O15").Value
.Cells(cl.Row, Range("deb_klantnaam").Column).Value = Sheets("Factuur").Range("klant_naam_F").Value
.Cells(cl.Row, Range("deb_factuurbedrag").Column).Value = Sheets("Factuur").Range("N46").Value
End With
Sheets("Factuur").Select
Range("klant_naam_F").Select
MsgBox "Gegevens gekopieerd. "

Dim PDFnaam As Variant

PDFnaam = Application.GetSaveAsFilename(, "PDF Files (*.pdf), *.pdf")

If VarType(PDFnaam) = vbString Then
ActiveWorkbook.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:=PDFnaam, _
Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=True, _
IgnorePrintAreas:=False, From:=1, To:=1, OpenAfterPublish:=True
End If
End Sub


Alvast bedankt voor de moeite! :)
 
Een bestandje plaatsten kan helpen. De cracks zien het misschien zo al, maar met een bestand gaat het meestal sneller.
 
Een bestandje plaatsten kan helpen. De cracks zien het misschien zo al, maar met een bestand gaat het meestal sneller.

Dat zal even wat tijd kosten aangezien alle gegevens van de klanten erin staan, inclusief mijn eigen gegevens. Die zal ik er eerst uit moeten halen/anoniem maken
 
ja dat is wel handig inderdaad.
 
Laatst bewerkt:
Je range deb_factuurnummer is niet meer in orde:
names.jpg
 
Hoeveel facturen heb je ondertussen ?
Kijk eens naar de range deb_factuurnummer
Edit: # 6 en # 7 niet gezien
 
Laatst bewerkt:
Je Range deb_factuurnummer heeft geen ingesteld bereik meer, dus die kan ie niet vinden. Die moet je ff opnieuw instellen.

Edit: ik wel ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan