Plotseling geen draadloos internet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

cvanroon

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2013
Berichten
7
Beste lezers,

Vanmorgen had ik problemen met internet explorer. Ik kreeg toen tientallen dezelfde IE schermen achter elkaar op mijn scherm te zien. De enige optie om dit op te lossen was de laptop (asus N61J) hardwarematig uit te zetten. Sinds die tijd werkt mijn draadloos internet niet meer. Ik heb de router en laptop al helemaal uitgezet en weer aangezet. Internet via de usb kabel werkt wel. Ook ben ik mijn lijst met draadloze internetverbindingen in de omgeving kwijt.

Wat is de oplossing voor dit probleem?

Cock van Roon/
 
opstarten in veilige modus en grondig scannen met je antivirus en MBAM (malware bytes anti malware), zou mijn eerste ingeving zijn.
 
Ik heb beide virusscans uitgevoerd. Echter zonder het gewenste resultaat. Ik gaf aan dat ik de laptop hardwarematig had uitgezet, maar dat is niet juist. Ik heb hem op de gewone wijze afgesloten, alleen stond IE op dat moment nog open en is dus geforceerd gesloten.

Cock van Roon.
 
Kijk ook eens bij Apparaatbeheer of daar alles nog goed werkt, met name bij de Netwerkadapters.
 
Ik heb bij netwerkadapters gekeken. Hier staan de volgende adapters vermeld:
Ahteros AR8131 PCI-E Gigabit Ehternet Controller (NDIS 6.20)
Atheros AR9285 Wireless Network Adapter
Microsoft Virtual Wifi Mainport-adapter.

Bij alle drie staat bij de eigenschappen dat ze goed werken. Ik heb ze 1 voor 1 uitgeschakeld en weer ingeschakeld, maar ook dat heeft niet geholpen.
 
Misschien kijken bij de Services of daar iets is uitgeschakeld wat met draadloos netwerk te maken heeft?
 
Toevallig was ik deze week met de Services bezig en toen zag ik WLAN AutoConfig. Dat lijkt mij een service die te maken heeft met draadloos netwerk. Vandaar dat ik dacht aan Services. Maar ik ben zelf niet echt een deskundige.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan