plotseling geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

sytske

Verenigingslid
Lid geworden
13 nov 2005
Via probleemoplosser windows 7 geprobeerd op te lossen.Ik blijk Realtek High Definition Audio als geluidskaart te hebben.En krijg de melding dat het geluid niet is aangesloten.Herhaald starten heeft geen effect.
Graag uw hulp,groet Sytske

Bedankt voor de bijdrage.Ik heb het advies opgevolgd.Maar behalve het onweer van dit moment hoor ik nog steeds niets.Wat mij wel opvalt is, als ik de stekker beweeg de speaker kraakt en ook het rode lampje even brandt.
groet Sytske

Dan moet je waarschijnlijk aan een nieuwe/andere kabel denken , helemaal omdat het geluid er 'zomaar' mee ophield.

Ik heb hier nog kabels van eerdere pc,s,ook zonder succes.Wat ook opvalt is,dat bij uitschakelen van de pc een kraak te horen is.

Wat gebeurt er wanneer je een beetje met de stekker(s) 'experimenteert' - bijv. gedeeltelijk in de geluidspoort steken ? Beetje 'wrikken' ?

Dat is precies wat ik bedoel.Kraken en gelijkertijd gaat lampje op speaker aan en uit.

Het lijkt me , dat er iets niet in orde is met de aansluiting.
Dan kan ik je helaas niet verder helpen. :(

Toch bedankt.Ik heb ook een andere set speakers geprobeerd.Ook dat is geen oplossing.Ik wacht maar af of er nog een oplossing komt.Nu eerst maar de avond/nachtdienst en dan slapen.Benieuwd of er morgen iemand met een oplossing is.
tot morgen Sytske

Ik neem het even over van Sytske.Als de speakers met voeding worden aangesloten op een laptop werken ze prima.Andersom als ik andere speakers dan die er normaal aanhangen op de pc aansluit dan is er ook geen geluid.Ik denk dat we aan kunnen nemen dat de pc iets mankeert en niet de speakers.
Wij zijn digibeten ,en weten dit probleem niet op te lossen.

groeten Carel

Het lijkt me , dat er iets niet in orde is met de aansluiting.
Dan kan ík je helaas niet verder helpen. :(

Vandaar bovenstaande reactie.
Op afstand valt er dan weinig te helpen en zou je in jullie omgeving een oplossing kunnen gaan zoeken.

Ik heb nog een andere observatie.Plug ik een earphone in,dan heb ik bij maximale geluidsterkteinstelling op de phone uitgang wel geluid.Maar niet op de speakeruitgang.Mogelijk geeft dit een andere kijk op de situatie.

groet Carel

We zijn er van overtuigd dat u al het mogelijke heeft gedaan wat binnen uw bereik is.Daarvoor onze dank.Ik begrijp dat u het een mechanisch manko vindt en geen softwarematige.
Ik ga wel binnenkort de pc openen om te zien of er b.v. een losse draad is.

groet Carel

Vandaag pc geopend .Geluidskaart is in het moederbord opgenomen, dus daar valt niets aan te doen .Voor mij althans.Hoe staan jullie t.o.v geluidskaarten via usb?En zo positief,welke?Het hoeft geen top te zijn .
groet Carel

plotseling-geen-geluid

Het is de TERRATEC Aureon Dual USB voor €20 geworden.Adapter er in opnieuw starten en alleen het linker kanaal aan de praat.Alle kabels ontknoopt en aansluitingen gechecked en kreeg de rechter niet te horen.En ja hoor ,er zit een schakelaartje op speakers.
Dus weer volledig geluid en van goede kwaliteit.Bedankt voor de bijstand.Ik vond je uiteindelijke opstelling wel zeurderig.Maar zeurderig en gelijk hebben ligt soms dicht bij elkaar 8-))

groeten Sytske

plotseling weer geluid !

Heeft het gezeur toch ergens toe geleid. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan