Plotseling malfunctioneren van Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Derville

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2008
Vannochtend had ik toen ik mijn laptop opstartte met Windows 7 Ultimate een vervelende ervaring: het opstarten ging extreem sloom (als in dat alle laadschermen er minutenlang stonden) en daarna kwam niet mijn gecustomiseerde Windows 7 scherm op, maar het standaardscherm nadat je windows 7 geinstalleerd hebt. Oftewel blauwe windows achtergrond en de standaardpictogrammen. Voordat het scherm te voorschijn kwam, kwam er eerst een desktop manager error. Toen het besturingssysteem eenmaal was opgestart gingen alle processen nog steeds extreem sloom en wou geen enkel programma opstarten. Zelfs de windows explorer (niet de browser), de externe harde schijf en de wifi werkten niet meer.

Vervolgens heb ik mijn dualboot, Ubuntu 11.04 proberen op te starten, maar daar kreeg ik ook een foutmelding.

Enig idee wat er gebeurt kan zijn? Ik hoop maar dat het geen hardware probleem is.

p.s ik kon de pc niet terugzetten in de tijd. Wederom een foutmelding.

Philip

Als twee OS'en ineens weigeren te werken moet je toch ernstig rekening houden met hardware. Mogelijk is het alleen je harddisk. Dan zou je via een cd/dvd moeten kunnen booten zonder al te veel problemen. Als dat ook niet meer lukt ga je toch snel naar een foutief moederbord toe.

Je bent niet de enige, bij mij gebeurde precies hetzelfde. Ook ik een dual-boot (Ubuntu 11.04).
Ik kan echt helemaal niets doen meer eigenlijk, voorheen had ik geen problemen. Een tijd daarna bleven programma's die in
full-screen werden gedraaid zoals games regelmatig vastlopen waarna ze na een paar minuten plotseling verder gingen.
Maar nu ook inderdaad zoals bij jou, reageert zelfs windows explorer niet meer. Eigenlijk zodra ik op iets klik blijft mijn systeem gewoon hangen voor willekeurige tijd, maar vaak lang. Zelfs de Windows start button weigert functie.

Dit is niet normaal, het is net alsof mijn windows nu single threaded loopt en telkens wacht op andere processen en apparaten, maar ik kan mijn externe hd vanuit Windows en mn Ubuntu partitie wel gewoon benaderen.
Vraagje, heb jij ook eerder meegemaakt dat eerst alleen programma's in fullscreen modus en browsers vast bleven hangen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan