Plotseling trage of geen verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

MorrisAFCA

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
Berichten
18
Hallo Allemaal,

Ik heb een probleem met het downloaden van nieuwsgroepen.
Ik zit er al een tijdje in en heb zowel Newsleecher (niet meer) als Alt.Binz (nu nog) gebruikt en die laatste bevalt me uitstekend. Echter vanavond werd plotseling de verbinding traag (hooguit 60 kb/sec) of hij maakte zelfs geen connectie (hij was wel connected, maar downloade met 0 kb/sec),

Normaal gesproken zit ik tussen de 700 kb/sec (op drukkere momenten) en de 1800 kb/sec (op minder drukke momenten), dus vindt ik het zeer vreemd dat dit probleem opeens opkomt.

Wat ik al heb geprobeerd zijn de volgende dingen:
- Speedtest gedaan (downloadsnelheid lag op de lijn der normale verwachting (gem. 1200 kb/sec)
- Met zowel Newsleecher als Alt.Binz connectie gemaakt, maar allebei hebben dezelfde connectieproblemen.
- Een vriend van mij laten kijken of hij wel kon downloaden op de newsserver van Eweka waar ik op zat, met mijn gegevens. Voor hem waren er echter geen problemen.

De oplossingen die ik voor ogen had, lijken voor mij hiermee niet relevant. Daarom ben ik benieuwd of iemand nog een andere oplossing of idee heeft voor het plotseling ontstane probleem. Wie helpt mij uit de brand!
 
Virus, Malware enz?

Is het eerste waar ik aan denk bij een plotseling traag wordende verbinding.
 
Ik weet ook niet precies wat het is, maar nu heb ik wel weer een goede verbinding. Mogelijk dat mijn provider de nieuwsgroepen even heeft geknepen op de een of andere manier, of is dat niet mogelijk?
 
Welkom op Helpmij.:)

Welke provider heb je? Ik heb zelf UPC en weet dat die poort 119 op drukke momenten afknijpt. Ik ben daarom over gegaan om via SSL verbinding te downloaden op poort 563 en heb nu geen last meer van traagheid. Mits je download software het ondersteund kun je dat overwegen. Eweka heeft een SSL ondersteuning.
 
Heey,

Bedankt voor de tip!
Ik heb zelf ook UPC/Chello en hoorde er wel eens van, maar merkte er zelf dan echt normaal gesproken niet heel veel van. Ik ga jouw tip even gebruiken en de aankomende dag(en) bekijken. Bedankt!

Ik heb het geprobeerd, maar hij geeft binnen Alt.Binz aan 'Could Not Connect' (Retry in ... Seconds)
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik zelf Newsbin Pro 5, deze heeft SSL ondersteuning. Ik heb geen ervaring met Alt.binz. Het je wel de SSL server van Eweka ingevuld, dus niet de server die ze opgeven voor je account?
 
Ik gebruik zelf Newsbin Pro 5, deze heeft SSL ondersteuning. Ik heb geen ervaring met Alt.binz. Het je wel de SSL server van Eweka ingevuld, dus niet de server die ze opgeven voor je account?

Bedankt, was inderdaad vergeten de server te veranderen :eek:

Hij doet het nu perfect en loopt zelfs af en toe nog sneller dan voorheen :thumb:
 
Mooi zo.:)

Zet je de status van de vraag even op "opgelost", rechts onder op de pagina.
 
Could not connect XLned

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb poort 563 SSL ingesteld in AltBinz en op mijn router de poort op 563 toegewezen aan het juiste ip in ieder geval. Nu geeft hij bij mij ook aan "Could not connect". Gebruik Alt.Binz op XLned. Ze hebben me de volgende gegevens gemaild

Server : reader6.xlned.com
Poort(en) : 119, 80, 563(SSL), 443(SSL)

Iemand een idee ?

Groetjes,

Gino & Kim
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan