Plotseling zeer trage opstart XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

cabana

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2001
Van de ene dag op de andere duurt opstart van Bios naar XP tot wel 10 minuten. Processor 2.3 Intel.
Voldoende harde schijf ruimte.
Norton windr uitgevoerd.
Regedit uitgevoeerd
Spybott uitgevoerd
Schijfopruiming uitgevoerd
Geen virus
Systeemherstel uitgevoerd
Opstart geminimaliseerd

Ra ra hoe kan dit? Wie weet er nog iets behalve opnieuw installeren?

heb je iets hardwarematigs gedaan met je pc.

Als je nieuwe hardware hebt geinstalleerd, kan het zo zijn dat Windows deze eerst detecteerd.

Ik heb het zelf gehad toen ik een HD van iemand anders in mn pc had zitten..

Niet geschoten is altijd mis:

zet je virusscanner eens even uit en start opnieuw, wat doet 'ie nu ?

Mogelijk is een laatste (automatische ?) signature update ietwat corrupt en veroorzaakt die problemen ?

Er schiet mij er nog een te binnen :

je kunt ook nog proberen om in het F8 menu te kiezen voor : "opstarten met laatst bekende juiste instellingen" - of een regel met een soortgelijke tekst. Ik weet de letterlijke tekst van de optie even niet uit mijn hoofd en ik had geen zin om m'n pc helemaal opnieuw op te starten :D )

Zoals ik al zei in het begin opstart geminimaliseerd via msconfig; opstarten.

Systeemhersel uitgevoerd, dus daarin zitten ook de laatst bekende opstartinstellingen

Nee, dat hoeft niet perse.......

als jij systeemherstel uitvoert naar gisteren terwijl er "gisteren" foute instructies in Windows zaten dan herstelt Windows anders dan wanneer je kiest voor "laatst bekende JUISTE........"

Pasja,

Even voor een volgende keer, Probleem was dat computer niet geaard was, Oplossing: Stekker eruit halen, 10 keer op start drukken, stekker er weer in en probleem opgelost. Hoe het kan is mij een raadsel, maar het werkte wel.
Bedankt voor je adviezen en tot wederhoren.

Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan