Plotten van punten op cartesisch stelsel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gaminic

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2010
Beste,

Ik ben op zoek naar een manier om een (groot) aantal punten te plotten op basis van euclidische coördinaten, maar ik vind hier geen gepaste methode voor. Er zijn een reeks libraries beschikbaar voor plotting methodes, maar deze zijn vaak te specifiek (enkel wiskundige functies), te zwaar (3D rendering) of gewoonweg niet handig (geen handleiding, te complex, niet up-to-date, etc). Kent iemand een geschikte library voor mijn probleem?

Mijn eisen zijn zeer beperkt; zodra ik op niet al te ingewikkelde wijze punten kan plotten ben ik volledig tevreden. Indien mogelijk zou het ook handig zijn als punten verschillende kleuren kunnen krijgen of zelfs verbonden kunnen worden met lijnstukken. De fysieke aanwezigheid van een assenkruis of coördinaten labels is niet eens nodig.

Dit lijkt mij een redelijk standaard gebruik, maar toch vind ik bijna enkel wiskundige libraries waarbij je een bereik opgeeft voor X en een uitdrukking voor Y. Hoewel ik mijn probleem zou kunnen omvormen tot een reeks wiskundige uitdrukkingen, zou dit het vele malen complexer maken.

Iemand die mij op weg kan helpen?

Bij voorbaat dank.

Het simpelste lijkt me om gebruik te maken van eender welke grafische toolkit. Om maar iets op te noemen: Qt
je kan bijvoorbeeld gebruike maken van de QPainter klasse ofwel
http://qwt.sourceforge.net/ eens bestuderen?

Waar het eigenlijk op neerkomt, zoek een grafische toolkit die je aanstaat en maak gebruik van een 2d plot widget/tool.

Beste,

Die QPainter klasse ziet er perfect uit. Een stuk minder ingewikkeld dan de meeste grafische tools en ik kon de functies die ik nodig heb op het zicht vinden. Mijn dank voor het snelle antwoord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan