Plug and play werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefan1983

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2007
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een Toshiba 250 GB externe HDD aangeschaft en heb deze op mijn pc geinstalleerd en er bestanden op gezet. Nu wil ik hem op mijn laptop aansluiten, maar deze herkent m niet? Ik heb Regen (software voor het kopieren van bestanden) er al opgezet maar hij herkent de externe hdd nog steeds niet. Er zijn geen drivers o.i.d. bijgeleverd. Ik heb met Toshiba gebeld en deze konden mij niet helpen, het zou plug and play moeten zijn. Staat er misschien iets verkeerd ingesteld in mijn bios? Apparaatbeheer ziet ook niets.

Alvast bedankt,
Stefan

Als er geen drivers zijn bijgeleverd, kan je natuurlijk nog even zoeken op google :)

Bijv:

Toshiba 250 GB HDD Driver Download

:thumb:

Dat heb ik al gedaan. Volgens mij zijn er gewoon geen drivers voor... als je ze toch weet te vinden hoor ik het graag maar ik kan ze niet vinden. Het type is trouwens PX1266E-1G25

Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een Toshiba 250 GB externe HDD aangeschaft en heb deze op mijn pc geinstalleerd en er bestanden op gezet. Nu wil ik hem op mijn laptop aansluiten, maar deze herkent m niet? Alvast bedankt,
Stefan

Op je laptop dien je, als je althans woindows XP hebt, ook nog ServicePack2 te installeren.
USB word niet goed herkent bij nieuwe hardware zOnder deze SP2.
Check of je sp2 hebt middels de windowstoets indrukken, tegelijkertijd met pause/break.

Ik heb SP2 al...

open dan je bios als je de pc opstart, vaak met F2, F11 of de DEL toets.
zoek perhiperals (of zulks...) en kijk inderdaad daar eens of je USB (legacy OOK!) aanstaat. Bij sommige mobos kan je zelfs een deel van je poorten gebruiken en andere afsluiten, zodat recources worden behouden.
Dat bedenkende, je hebt de ext.hdd ook al in je andere usb poorten geprobeert? Of bij iemand op een geheel andere pc?
En niet per ongeluk ook in een firewire poort? (houden zowel de firewire poort niet van als je hdd...)

Zie ook http://forums.computers.toshiba-europe.com/jive3/thread.jspa?threadID=10675 en met name de laatste reacties aldaar.

Laatst bewerkt:
Zie niets bijzonders in de BIOS, op een laptop van een maat werkt hij ook niet. Geen firewire poort, heb ze allemaal al uitgeprobeerd. Die posts op dat Toshiba forum gaan niet over een HDD he... maar ik zou ook eigenlijk niet weten wat ik daar mee moet. Wordt ondertussen al aardig zat van die verrekte kl*te Toshiba!!

Zie niets bijzonders in de BIOS, op een laptop van een maat werkt hij ook niet. Geen firewire poort, heb ze allemaal al uitgeprobeerd. Die posts op dat Toshiba forum gaan niet over een HDD he... maar ik zou ook eigenlijk niet weten wat ik daar mee moet. Wordt ondertussen al aardig zat van die verrekte kl*te Toshiba!!

Ze hebben het er in zoverrre over:
quote:
I really think I have to clean something in the registry of my pc (XP and usb device seems not to have a good relation!)... and it's even more strange if you think that the first time I inserted the device it worked... then I removed it and inserted again...and troubles started!

Sorry for my English...

Gipsyman
19-Sep-2005 12:08

Re: Toshiba USB DVB-T TV Tuner XP Driver
Posted: 14-Feb-2006 09:11
Hi

Please remove the USB ports from the device manager. After unit rebooting the OS should load the USB ports again.
After this procedure you can try to connect the USB device again. Please check this possibility. Maybe it will work.

Horwath
20-Dec-2004 08:05

Re: Toshiba USB DVB-T TV Tuner XP Driver
Posted: 14-Feb-2006 12:33
Hi

As far as I know the drivers that you can find on Toshiba download page are designed for hardware components built in the notebook and not for some external devices. The TV tuner drivers you can find just for Qosmio notebook that have TV tuner on board and not for some separate products like USB TV tuner.

This USB TV tuner can be used on other notebooks too and it must have own driver. Why you don’t mention which Qosmio notebook you have?

/quote

Maar als je externe HDD het op andere PCs ook niet doet, dan snel gebruik maken van omruil...., retour, rma, e.d.

Jawel, hij doet het op mijn PC wel maar op mijn laptop niet...en op een laptop van een maat van me ook niet :confused:

Moet ik dan in apparaatbeheer alle USB poorten deleten en opnieuw opstarten of begrijp ik dat verkeerd?

Welkom op Helpmij.

Je vraag maar even verplaatst naar de sectie Verwisselbare opslagmedia.
Deze is meer geschikt voor dit soort onderwerpen.

Als een soort reset van je USB-hubs kun je alle USB-apparaten van de laptop afhalen, de laptop herstarten en daarna weer afsluiten en uitzetten. Na ongeveer 10 seconden sluit je eerst alleen de HD weer aan op een USB-poort waarna je de laptop weer opstart.

Maar kijk eerst eens in Apparaatbeheer, klik op het plusje voor USB-controllers. Staat daar behalve controllers en hubs ook zoiets als USB 2.0, of USB2 Enhanced Host Controller, of in ieder geval iets waaruit blijkt dat je USB 2.0 geinstalleerd hebt op de laptop? Kijk voor een voorbeeld op bijgaande afbeelding.

Bijlagen

• USBApparaat.jpg
    USBApparaat.jpg
    42,4 KB · Weergaven: 97
Laatst bewerkt:
sshotmj0.jpg

Zie niets bijzonders in de BIOS
Je hebt USB 2.0.

Heb je die reset-truc al gedaan?

Je zegt hierboven, dat je niets bijzonders zag in de BIOS. Betekent dat, dat in de BIOS de USB op de hoogste snelheid (is 2.0) was gezet?

Reset truck heb ik geprobeerd, zonder resultaat... De BIOS was erg eenvoudig... zag er geen optie voor de snelheid staan.

Niet elke BIOS is hetzelfde, maar bij mij gaat het zo:
blauwe menubalk kiezen voor

Advanced,
kiezen voor
USB Configuration,
drie instellingen onder elkaar,
bovenste High Speed [Enabled],
Legacy USB Support [Enabled],
USB 2.0 Legacy Support [High Speed] (480 Mbps), andere keus is hier [Full Speed] (12 Mbps).

Als jij USB 2.0 op je PC hebt (en dat heb je) moet er in de BIOS ergens voor vergeluikbare instellingen gekozen kunnen worden, lijkt mij.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan