Plug voor Mono naar Stereo geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

guidogast

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2008
Hoi,

Ik weet niet of dit de juiste plek is, zo niet, verplaats dan naar de juiste categorie.

Ok naar topic:

Een jaar geleden heb ik een shotgun-microfoon gekocht. Dit is een mono microfoon en werkt perfect. Tijdens het opnemen heb ik de microfoon via een XLR kabel aangesloten op mijn camera.

Als er shots zijn opgenomen, kan ik in mijn montage programma zeggen dat het mono geluid zich moet voordoen als stereo en zo kan het geluid door beide speakers heen komen.

Nu kan ik tijdens opnemen met een koptelefoon meeluisteren. Alleen omdat het dus mono is, komt het geluid alleen door mijn linker speaker. Nu is mijn vraag of er een soort plug bestaat die het geluid van mono over mijn beide oorkappen kan afspelen (live). Dus dat ik het mono geluid over beide mijn linker, en rechter speaker van mijn koptelefoon kan spelen.

Weet een van jullie of dit bestaat?

Alvast bedankt!

Groet,
Guido

Ik dacht zelf altijd eigenlijk dat het niet zo simpel kon met elk paar oordopjes, maar nu keek ik eens rond en zag ik dit ding: http://www.cablestogo.com/product.asp?cat_id=118&sku=40632

Die schijnt het te kunnen.

U kunt zien of uw 3.5mm jack een stereo of een mono is door te kijken naar het aantal streepjes, een stereo zal er 2 hebben (zoals onder) en de mono 1 (zoals boven)
phone-mono.jpg

phone-stereo.jpg

nog een aantal van die adapters:

PS: zelf zou ik er nog sceptisch over zijn maar voor 2 euro + verzendkosten kan je het altijd proberen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan