plugin/extention voor vakantie-website

Status
Niet open voor verdere reacties.

avegmond

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2013
hallo!

ik hoop dat ik deze vraag in het goede forum zet, ben nieuw hier dus sorry als ik 't toch verkeerd heb ;-)

ik ben bezig een website op te zetten met een selectie van vakantiehuizen/campings/bungalowparken daarop. deze zijn NIET te boeken via mijn site, ik wil slechts een selectie van accommodaties weergeven, namelijk alleen die rolstoelgeschikt zijn, van alle vakantie-sites op het web (ok, zoveel mogelijk....) zoals bijvoorbeeld belvilla/bungalow.net/oad etc etc
op mijn site kun je dus zoeken naar vakantieaccommodaties en je kunt ervanuit gaan dat alle accommodaties die je ziet geschikt zijn voor rolstoelen.
deze wil ik dan op mijn site verzamelen en dmv een link zal je naar de betreffende pagina van de accommodatie gaan bij de aanbieder (dmv deeplinking)

mijn site: www.mivakantie.nl
(om een idee te krijgen wat de opzet is, weet niet zeker of ik de link hierop mag zetten ivm reclame voor jezelf ofzo??)

nu ben ik begonnen in joomla, daar al een aardige opzet in gemaakt, maar er zit geen database achter, ik zet zelf handmatig elke accommodatie in de joomla editor op de juiste pagina (elk tabblad, elke menu-keuze is een aparte pagina)
maar ik denk dat dit veeeeel handiger kan!! ik weet alleen niet hoe...
ik wil graag een soort zoekfunctie inbouwen, zoals je bij zoveel vakantie-aanbieders ziet, met bijvoorbeeld een soort selectie-menu waar je kan aanklikken aan welke voorwaarden je accommodatie moet voldoen (ik wil een huis voor 4 personen, met zwembad, aan het strand, in frankrijk, bijvoorbeeld)

er moet toch een soort extentie zijn waar ik gewoon tekst en een foto in kan voeren bijvoorbeeld, en dat dan de extentie een soort database aanlegt met die informatie, en die op een bepaalde manier weergeeft op de site?
ik kom er alleen niet uit met welke joomla extentie ik dat kan bewerkstelligen.
ik heb wel iets dergelijks gevonden voor real estate (bijvoorbeeld iproperty) maar ik zoek dus iets dergelijks voor vakantie-accommodaties.
het liefst waar ik dus ook zelf de menukeuzes kan bepalen en dit niet standaard is ingevuld (aangezien je bijvoorbeeld als selectiecriterium een verhoogd toilet of een hoog/laag bed wilt kunnen selecteren, dit zal niet standaard in zo'n joomla menuutje voorkomen denk ik)

ik hoop dat iemand hier een idee heeft hoe je zo'n soort site op een handige manier kan maken??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan