plugin oordopjes los?

Status
Niet open voor verdere reacties.

melissaa17

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jan 2011
Hallo,

ik heb het forum nog niet echt doorzocht of mijn vraag erin staat omdat ik nogal haast hiermee heb..

Ik was muziek aan het luisteren met mijn oordopjes, maar had even mijn laptop op de leuning van mijn stoel gezet, duwde mijn hond hem ervan af waardoor hij op de zijkant viel op de ingang van oordopjes (oordopjes zaten er nog in). Nu kan ik hem helemaal bewegen naar boven en beneden en draaien enz. Weet iemand hoe ik dat kan maken of hoelang het duurt om hem te laten maken? Ik heb hem namelijk morgenavond weer nodig met draaien(ben DJ)

Groetjes Melissa.

Laptop info:

HP Compaq nc6120

Hallo Melissa,

Allereerst, welkom op het forum.

Als ik het goed begrijp, is je aansluiting van je oordopjes kapot. Tenminste: er is een kabelbreuk opgetreden.

Je kan ervoor kiezen om nieuwe oordopjes te kopen. Als je goede oordoppen hebt (40, 50 euro) is dit echter wel een dure oplossing.

Je kan er ook voor kiezen om de plug van de oordopjes zelf te repareren.
Je moet dan even op zoek naar een elektronicawinkel in de buurt die de desbetreffende plug verkoopt.

Je zoekt waarschijnlijk deze plug (3,5"): TRS Connector (Jack).
Als je de plug hebt gekocht (paar euro), kun je deze openhalen, het stukje gebroken kabel eraf knippen en de kabel solderen aan de plug.
Als je niet kan solderen, kan de voorgenoemde elektronicaboer je misschien helpen om dit te repareren.

Even een vraagje: je bent DJ en je gebruikt oordoppen?! Ik denk dat het tijd is voor een koptelefoon.... :confused:

Succes ermee! :thumb:

Marco4

Laatst bewerkt:
ik denk dat ze bedoeld dat de aansluiting kapot is niet het kabeltje en op een laptop is dat een beetje lastig te fixen (lijkt me) wat je kan doen is zoets kopen

ik denk dat ze bedoeld dat de aansluiting kapot is niet het kabeltje en op een laptop is dat een beetje lastig te fixen (lijkt me) wat je kan doen is zoets kopen

Ah, dat kan ook natuurlijk. Een externe geluidskaart lijkt me dan inderdaad de snelste oplossing.
Dan moet je even naar je dichtsbijzijnde computerwinkel.

Marco4

Hallo,

Ik denk dat je dit niet zo snel gemaakt krijgt. Teminste niet voor de tijd dat jij hem weer nodig hebt. Meestal zit deze aansluting namelijk vast op het moederbord.

Wat je kunt doen is er voor kiezen om een goede headset die via USB gaat te kopen.

Verder is er niet echt een snelle en goede oplossing

Wel vreemd dat ze haast had, maar niet de moeite nam om te reageren.

Nou ja, hopelijk is het gelukt....

Marco4

Kan het best begrijpen als ze niet reageert. De vraag ging over kapotte aansluiting en iemand begon een uitvoerig verhaal over kabeltje. In zo'n situatie verkeer ik ook maar dankzij Coolkil is het mij duidelijk geworden dat repareren lastig is.

En dan gaat er nu maar een slotje op dit topic.

Het is niet nodig te reageren op een topic uit Januari 2011.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan