plugins in webmail

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Onlangs legde ik bij mijn hostingprovider deze vraag neer:
Ik wil meer gaan werken met Roundcube voor het lezen van de mail via de webbrowser (i.p v. via de mailclient).

Echter, ik heb meer dan één mailaccount dat ik in de gaten moet houden. Daarvoor zouden plugins (http://myroundcube.com/myroundcube-plugins/accounts-plugin) leverbaar zijn. Kan ik die (laten) installeren in Roundcube?

Zo niet, zijn er andere oplossingen?

Mijn hostingprovider antwoordde dat ik met een shared hosting-pakket dit soort mogelijkheden niet heb. Op de vraag naar alternatieven werd (helaas) niet ingegaan. Heeft hier iemand misschien tips en/of alternatieven?

Probeer eens handmatig Roundcube te installeren op je Shared Hosting pakket, het is een PHP gebaseerd pakket dus dat zou moeten werken.

Ik heb geprobeerd Roundcube te installeren. Ik heb te weinig kennis van PHP en MySQL, daarom lukt het mij niet een en ander te configureren...

Ik heb even een tutorial er bij gezocht die redelijk goed is.
Ik copy en paste het even die is aan gepast voor jouw situatie. ( Hij is wel in het engels. )

1. Download Roundcube from their website at http://roundcube.net.
2. Extract the downloaded file onto your computer using a .tar.gz extraction program such as WinRar or WinZip
3. Maak een database aan met een gebruiker.
4. Log in op PHPMyAdmin, en importeer het SQL bestand "mysql.initial.sql", dat bestand staat ergens in de map van Roundcube.
5. Locate the folder you just extracted and then go into the folder called config.
6. Locate file db.inc.php.dist and rename it to db.inc.php.
7. Locate file main.inc.php.dist and rename it to main.inc.php.
8. Click 'Start' in your computer, then 'run' and type in notepad.exe. NotePad will open.
9. Click File then open and browse to the db.inc.php file (Note: when you browse to open the file you may need to set Files of type to All Documents):
10. Locate the line:
$rcmail_config['db_dsnw'] = 'mysql://roundcube:pass@localhost/roundcubemail';

11. We will edit this line to put in our database info.
Where it says "roundcube:pass", you will put in your database username and password there, but keep the colon
example: username_myuser:password

Where it says roundcubemail you will fill in your database name there.
example: username_myroundcube

So it should end up looking something like this, but with your info:
$rcmail_config['db_dsnw'] = 'mysql://username_myuser:password@localhost/username_myroundcube';

12. Click Save and Close wordpad.
13. Click 'start' then 'run' and type in notepad.exe. NotePad will open again.
14. Click File then open and browse to the main.inc.php file Click File then open and browse to the main.inc.php file (Note: when you browse to open the file you may need to set Files of type to All Documents):
Find this line:
$rcmail_config['enable_caching'] = TRUE;

And change the word TRUE; to FALSE;
Find this line:
$rcmail_config['default_host'] = '';

Between the two single quotations type mail.yourdomain.com
15. Click Save and Close wordpad.
16. FTP all of the extracted individual files to the folder on your site where you want to install roundcube. Example (folder named: email).

Bron : https://my.hostmonster.com/cgi/help/265

Dankjewel voor je hulp. Ik loop vast bij punt 5. In de map config staan bij mij de volgende bestanden:
config.inc.php.sample
defaults.inc.php
mimetypes.php

Dus niet de bestandsnamen die genoemd worden in de punten 6 en 7. Die kan ik in de hele boomstructuur niet terugvinden. Heb jij nog tips?

Jammer dat de handleiding daarop niet is aangepast, maar dat is verder geen probleem.
Echter, de te wijzigen regel (i.c. het woord "caching") zoals genoemd in punt 14, is niet te vinden.
Hoe los ik dat op?

De caching optie is niet nodig behalve als erg veel email hebt en je dagelijks in je webmail inlogt. De rest zou er wel moeten zijn.

Ok, dankjewel. Daarmee is Roundcube voor mij geïnstalleerd. Nu verder met het installeren van de plugin, daarover heb ik ook een vraag, maar daarvoor start ik een nieuw topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan