• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Plus en min uren berekenen en aanvullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Emelkert

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2016
Berichten
61
Hallo allemaal,

Ik heb een vrij lastige vraag en ben benieuwd of dit mogelijk is.
Voor uren registratie wil ik graag berekenen of ik aan het einde van het jaar plus uren en/of minuren heb.
Ik heb een contract van 38 uur en ik werk in de horeca. In de zomer is het erg druk waardoor ik meer dan 38 uur werk. In de winter is het erg rustig waardoor ik veel minder dan 38 uur werk.

Nu ben ik bezig in excel en heb ik het volgende genoteerd:
In kolom F staan de totaal aantal uren gewerkt in een specifieke maand.
In kolom G staan eventuele vakantie uren
In kolom H staan eventuele uren als ik ziek ben gemeld (nog niet relevant)

Voorbeeld #1:
In kolom I heb ik op rij 3 de totaal gewerkte uren van die maand (vb: 1 uur), rij 4 de totaal opgenomen vakantieuren (vb: 2 uur), rij 5 de totaal aantal ziekte uren (vb: 3 uur).
In rij 6 staat het totaal aantal uur van rij 3, 4, 5 bij elkaar (vb: 6 uur).
In rij 7 word dit vergeleken met mijn contract uren (38 uur) (vb: -32 uur)
Nu wil ik dat in rij 8 de min uren worden opgevuld vanuit mijn min/max cel (Q15) tot 38 uur. In dit geval moeten er 32 uren uit het potje gehaald worden. Gezien het potje op 0 staat, heb ik nu 32 min uren.

Voorbeel #2:
Ik heb nu 50 uur gewerkt.
in rij 7 (van kolom I) heb ik dus 12 plus uren.
Ik wil dat in rij 9 '-12' word aangegeven en dat deze 12 uur naar de min/max cel gaan waardoor die nu op '-20' uren komen te staan.

Cel Q15 moet zowel in de min kunnen, als in de plus...


Is deze constructie mogelijk en zo ja, welke formules moet ik erop los laten?

Graag hoor ik van julie. Excel voorbeeld volgt, er staan nu nog een aantal persoonlijke gegevens in waardoor delen niet mogelijk is.
 
In al die vragen om de gewerkte uren bij te houden valt één ding steeds op:
1(één) kolom voor de gewerkte uren
en 6 of meer kolommen voor pauze, vakantie, recuperatie, feestdagen, ziekte, omstandigheidsverlof enz......
 
In al die vragen om de gewerkte uren bij te houden valt één ding steeds op:
1(één) kolom voor de gewerkte uren
en 6 of meer kolommen voor pauze, vakantie, recuperatie, feestdagen, ziekte, omstandigheidsverlof enz......

Klopt, de kolom voor gewerkte uren is een vrij eenvoudige kolom.
De nadruk ligt in dit geval echt bij het variable potje (cel Q15). Het potje moet namelijk gevuld worden als er meer uren zijn gemaakt dan het contract toe laat. Hetzelfde potje moet weer worden geleegd als er minder uren zijn gemaakt dan volgens contract.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan