• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Plus of min automatisch invullen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

masthar

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2007
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over mijn excel. Ik wil graag een automatische plus of min laten invullen aan de hand van waardes.
Ik heb de sheet bijgevoegd voor verleidelijkheid.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Bijlagen

Ik vermoed zoiets als dit :

Code:
=ALS(F9=H9;"+";"-")

Joske

Hallo Joske,

Dit is helaas niet wat ik zoek. Dit omdat er meerdere situaties in tot een cel moeten worden toegevoegd.

Masthar

Kan je ons dan laten weten waar wat moet komen en met welke voorwaarden, want dat maakt het voorbeeldje niet echt duidelijk dan.
Dus wanneer een + en wanneer een -

Bedankt,

Joske

Wanneer een + of een - moet komen staat in de situaties weergeven Tv staat voor trim voor en Ta staat voor trim achter.
XA is het draaipunt waar het schip langscheeps om draait en 0.5L is de halve lengte van het schip.
wanneer er bij een van de vier situaties een waar overal kan worden ingevult moet een + of een - worden ingevult. Dit staat achter de situatie weergeven.
het gaat er om dat zo de Tjuist kan worden uitgerekend. de formule moet ook daarachter worden ingevuld.

Ik hoop dat je het zo snapt en mij kunt helpen

Alvast bedankt :thumb:

Als je even in jouw kleurplaatje aangeeft in welke cellen je op basis van welke andere cellen je een uitkomst wil hebben, En alle niet relevante kleurtje uitzet, dan zal je waarschijnlijk een antwoord krijgen. En als je dan ook nog de benaming van de cellen hetzelfde houdt, wordt het misschien voor de helpers iet duidelijker. We zitten niet allemaal in de scheepvaart.:d

als jou situaties kloppen dan geld:

als F9 = onwaar en H9= onwaar dan +
als F9 = waar en H9= waar dan +
en anders -

klopt dat?

zo ja dan heeft Joske in post 2 het juiste antwoord gegeven???

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan