Plz Help Virus ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

colombianita

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2006
Kan sommige dingen niet openen / Ssl-beveiliging

nou ik had een vraagje of iemand mij kan helpen ..
volgens mij heb ik een heel groot virus ..
ik wou me systeemherstelen .. start - programmas - bureaus a. - systeemwerkset - systeemherstel ...
maar bij mij komt alles blanco staan ..
maar niej alleen daar ook bijv bij gebruikersaccount of als ik bijv norton antivirus will instaleren.
ook heb ik gemerkt dat ik vandaag toen ik me pc ging opstarten dat ik geen 8ergrond kan installeren en ging dus ook weg terwijl ik dat niej eens deed .. :S
ook heb ik nog een vraag over ssl-beveiliging ..
ik kan sinds 2 dagen of sow niet meer naar hotmail gaan mee emails bekijken
ik gebruik internet exploror .. maar dat is niet het probleem...
want ook al gebruik firefox heb ik nog steeds dat probleem met ssl-beveiliging
kan wel me emails lezen maar
er komt altyd sow een slotje te staan wat ik ook vroeger nooit had

kan mij aub iemand helpen ?

Laatst bewerkt:
online scannen is ok ok .. ja..

panda is een hele goede..:thumb:

Verschillende oorzaken hoe je spyware op je computer kan krijgen zijn:

1.P2P programma's.
Dat zijn download programma's zoals kazaa en limewire. Hiermbij word er vaak ongevraagd spyware geinstalleerd. Als je een bestand gedownload heb is het handig eerst het bestand te scannen met je virusscan voordat je het bestand opent.
Een P2P programma waar geen spyware word aangetroffen is Shareaza.

2.Op internet zijn een hoop gratis programma's denk maar aan spelletje's en screensavers. Bij het installeren van programma's moet je vaak een overeenkomst sluiten als je die hebt afgesloten word er ook vaak spyware geinstalleerd op de computer. Er word dan gekeken welke websites je bezoekt, hoeveel je achter je pc zit en welke programma's je gebruikt. Doordat je de overeenkomst accepteert zijn de makers niet strafbaar.

3.Active X
Een Active X control is een volledig programma dat speciaal geschreven is om in een internet browser af te laten spelen. Voorbeeld is een filmpje in Windows Mediaplayer dat word afgespeeld op een website. Een Active X control is dus een volledig programma dat ook je bestanden kan lezen en gebruik kan maken van jouw gegevens die vervolgens weer doorgestuurd worden daar de ontwikkelaar ervan.

Hoe kan je van spyware afkomen?
Je hebt een hoop programma's om je spyware te verwijderen. Het programma dat ik gebruik is Hitman Pro je bent dan wel een midaag bezig maar het werkt echt.
Nu ga ik uitleggen hoe Hitman Pro werkt :
Ga naar de site
Enkel geregistreerde gebruikers kunnen deze link zien op dit forum!
Geregistreerd of Log in op forum!

en download het daar.
Start het programma op en klik op Configuratie.
Ga dan naar anti-spyware en vink alles aan zo word elk anti-spyware programma wat je net gedownload heb op de Hitman Pro site gebruikt om de spyware te verwijderen.
Bij AntiVirus vink je jou virusscanner aan.
Je hebt nu alles ingesteld maar sluit het programma af maar start nog niet met scannen!
Ga naar start---> Uitvoeren voer in bij openen: msconfig en druk op ok. Ga naar opstarten, daar staat een lijst met programma's. De programma's die aangevinkt zijn worden opgestart wanneer je pc opstart.
Start nu de computer op in veilige modus zodat overbodige programma's uit staan anders worden die misschien niet goed doorzocht.
Start Hitman Pro weer op en druk op start. Het programma download en installeert de geselecteerde programma's, laat ze jou harde schijf scannen, verwijdert de spyware en verwijdert de gedowloade programma's weer.
Je krijgt nu een resultaat te zien en nu hoort je computer spyware vrij te zijn.

Bron computervragen.nl.tt

Hallo !

Sorry hoor, maar hitman pro is echt niet aan re raden !!

Dat is hier al zo vaak duidelijk gemaakt.

Waarom nu weer dit advies ?

Greetz,

Harry.

In de tweede plaats is gebleken dat het gebruik van Hitman Pro veel problemen geeft. Dat is op zichzelf niet erg, alle programma's kunnen immers wel problemen geven en bugs bevatten. Maar de problemen die Hitman Pro veroorzaakt, in het bijzonder de problemen die worden veroorzaakt door de 'heuristiek' die de ontwikkelaar van Hitman Pro zelf heeft ontwikkeld, die zijn echt té ernstig. Bestanden die volstrekt legitiem of zelfs noodzakelijk zijn worden verwijderd omdat zij volgens de maker van Hitman Pro staan op een locatie waar zij 'niet horen te staan', mensen raken in paniek omdat er Alternate Data Streams op hun pc worden gevonden terwijl die volstrekt onschuldig zijn (zoals thumbs.db bestanden), etcetera.
Het gevolg hiervan was dat de malware-deskundigen in de HijackThis-logs sectie het erg druk kregen met het oplossen van problemen die niet werden veroorzaakt door spyware of ander malware, maar werden veroorzaakt door het programma Hitman Pro.

http://www.antispywareoffensief.nl/forum/showthread.php?p=82335

Jozo zei:
Hoe bedoel je dit ???

kijk als je naar die site gaat ...

staat tog eerst jah je land invullen en sow
en dan staat beneden van
Start Free Scan Now
Scan your computer for
known viruses, spyware
and security vulnerabilities ... ?
en daar is een knopje waar je moet klikken
en jah bij mij opent die nix en sow ... dus hij scant ook niet

Wat is het nou ?

colombianita zei:
jah heb al een paar keertje gescant .. maar tog heb ik dat p. nog steeds

colombianita zei:
kijk als je naar die site gaat ...

staat tog eerst jah je land invullen en sow
en dan staat beneden van
Start Free Scan Now
Scan your computer for
known viruses, spyware
and security vulnerabilities ... ?
en daar is een knopje waar je moet klikken
en jah bij mij opent die nix en sow ... dus hij scant ook niet

Jozo zei:
Wat is het nou ?

kijk ik bedoel eigelyk heb al een paar keertje gescant maar dan met andere online scanners
want dat zeiden al andere mensen tegen mij en sow
maar die link die jij me gaaf lukt bij mij niet ik bedoel dat die het niet doet

En hebben die andere onlinescanners toen iets gevonden, zoja weet je nog wat ?

Jozo zei:
En hebben die andere onlinescanners toen iets gevonden, zoja weet je nog wat ?

jah heel wat gevonden :S
trojans ect .. maar die heeft hij dan ook meteen verwijdert volgens mij ..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan