PM 8.0 gedraaid; XP start niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

AdVice

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2005
Na een normale bijstelling van partities met Partition Magic start XP niet meer op. D.w.z. het opstarten lijkt normaal tot het XP scherm met logo en de twee donkerblauwe strepen boven en onderaan het scherm. Daarna is er geen beweging meer in te krijgen. Als ik met de PM-CD boot en ik controleer de disk dan krijg ik de melding "Partition improperly dismounted, error #1516"en "PM unable to read batchfile. Verify system32 directory is not compressed or corrupt". CHKDSK heb ik al geprobeerd en dat gaf geen oplossing.
Heeft iemand een oplossing?

PM

Je bent niet de eerste hoor.

In mijn visie moet je PM niet willen gebruiken maar dit terzijde. Windows en met name XP is erg eigenwijs en wil niet dat een ander zich met zijn schijven bemoeid. Heeft voor een deel te maken met hun strijd tegen piraterij.

Maar Windows heeft alles in huis om het zelf te doen.

Boot van CD en druk op de R van Repair.

Je komt dan in herstelconsole.

Type fixboot en sluit af met [Enter]

opnieuw opstarten

Helpt dat niet dan nog een keer naar herstelconsole en nu run je fixmbr

En als dat ook niet helpt weet tenminste dat je PM niet moet gebruiken.

Eric.

Als je die error krijgt met PM dan heb je kans dat je hdd aan het overlijden is. Werken de opties van Eric niet, probeer het daarna dan eens met fdisk. Je bent dan wel alles kwijt en je zult alles opnieuw moeten installeren.Dus eerst een backup maken.

Ik heb dit helaas zelf ook meegemaakt alleen zonder eerst PM te gebruiken. Ik wou een schone installatie. En dat wou niet meer.Enne mijn hdd was dus kaduuk.:( :(

Hallo Petje

Fdisk is voor 98 en ME en schijven niet groter dan 30 gig.

Verwijderen van partities als je op nieuw wilt beginnen doe je sinds NT in Setup.

Eric.

Sorry, maar jullie adviezen hadden jammer genoeg geen resultaat.

Je schrijft dat je CHKDSK al hebt geprobeerd...heb je wel de CHKDSK /F geprobeerd?

Of booten van de Windows XP-cd, R drukken, inloggen, en "fixmbr" typen.

Laatst bewerkt:
Eén stap verder!

Nadat ik alle adviezen heb geprobeerd, zonder succes, heb ik met de XP-CD een upgrade geinstalleerd. Nu kom ik inmiddels op het scherm met de accountkeuzes. Als ik voor één van de accounts kies krijg ik eerst de normale melding "gebruikersinstellingen worden opgehaald" en vervolgens krijg ik een blauw scherm zonder enige tekst. Verder kom ik nog niet.

ik vrees voor een herinstalatie,
je kan een backup maken (zonder windows) met knoppix, als je ff zoek op google vind je dat wel. brand knoppix op een CD en boot van die CD. (duurt wel ff) vervolgens zie je op een desktop je hardeschijf staan, bv HDA 1
klik daarop en dan zie je hetzelfde als je op mijn computer->C:\ zou klikken. dan kies je je gegevens uit en brand ze dan op cd.
Succes

Ik heb het opgegeven en een nieuwe installatie doorgevoerd.
Iedereen bedankt voor het meedenken!

En toch is er een oplossing !

Ik heb voor het identieke probleem wekenlang met een zeer hulpvaaardige medewerker van Symantec over en weer gemaild.

We hebben werkelijk alles uitgeprobeerd, ook alle truucs uit de toverhoed van de online helpdesk. De partitie Windows XP was met geen koevoet open te krijgen, maar met de browser van Partition Magic kon men wel vaststellen dat alle mappen en alle bestanden er nog waren.

De vriendelijke medewerker van Symantec had ten lang laatste geen buskruit meer, en dan ben ik maar zelf beginnen experimenteren.

Met PM kan men een partitie veranderen van NTFS naar Fat32; ik heb dat geprobeerd met de XP partitie ... en dat wilde starten ! Daarna voor de zekerheid nagekeken of ze wel "active" kon worden gezet en geloof het of niet ...

de partitie van XP weer bootable en deze van Windows98 SE was het gelukkig ook gebleven.
Voilà zo simpel was dat.:p

Ik ben benieuwd wat (de medewerker van) Symantec hiervan zegt!
Leg het in ieder geval aan hen voor.
Bedankt voor de reactie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan