Pm 8.0 Pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Priscilla32

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2004
Ik heb onlangs PM 8.0 PRO geinstalleerd en ik heb inmiddels naast mijn c schijf ook een e en een h schijf kunnen maken. Mijn totale ruimte is 75 GB en de e is 7.5 GB en de H schijf is 5 GB. Maar nu wou ik een I schijf maken van 1 GB en nu geeft ie met opstarten aan, als PM dan gaat partioneren, dat ik een 501 error heb. Crossed linked files were found. Ik heb mijn temp geleegd, (weet niet eens of dit goed is) want hier stonden een paar bat files in, opnieuw geprobeerd maar bleef maar die error aangeven. Hoe kan ik dit nu oplossen. In de handleiding heb ik gelezen dat ik files moet deleten ofzo, maar ik zou niet weten hoe en waar en welke files. Is er iemand die mij een duidelijk uitleg zou kunnen geven. Want naast deze 2 extra partities die ik heb gemaakt, moet ik eigenlijk er nog 3 maken.

Ik hoop dat iemand met mij dit probleem kan verhelpen.

Alvast bedankt, Priscilla

Heb je al het 'tool' Drivemapper gedraaid? Dat zou als het goed is de crossed links wegwerken.

Hee Dick, bedankt voor je reactie, ik heb net die tool gedraaid, maar je kan hier de letter verwisselen van een gemaakte schijf, ik heb het wel uitgevoerd, daarna dus weer geprobeerd een partitie te maken, maar kreeg weer die 501 error. Ik heb geprobeerd om mijn H schijf te vergroten, ik dacht dan maar 1 grote extra schijf waar ik mijn data op zet, maar dan geeft ie ook na de reboot die error aan als ie die partitie wil afronden. Ik ben zelfs nu bang, dat ik ze ook niet meer kan verwijderen. Ik zit echt met mijn handen in het haar. Dit staat er bij de troubleshooting van de handleiding bij 501 error:

501 Cross-linked files were found
Multiple files claim the same clusters. PartitionMagic can fix this error when it occurs on an NTFS partition. For more information, see “Checking Partitions for
Errors” on page 50. PartitionMagic lets you fix this error by: (1) copying the shared clusters to each affected file, (2) deleting all affected files, or (3) keeping one file and deleting the other affected files.

Nou ik snap hier echt niks van. Ik hoop echt dat er iemand is die me kan helpen. Alle hulp is welkom,

Priscilla

Kies maar voor (1) copying the shared clusters to each affected file.

Waarschijnlijk verwijzen er verschillende bestanden naar dezelfde cluster. In een cluster kan maar een bestand zitten.

Hee bedankt voor je antwoord, nou dit is dus het probleem, ik kan niet kiezen. Je hebt een partitie aangemaak bijv. H en doen klik je apply (in PM zelf) , dan moet ie rebooten. Hij start opnieuw op en dan gaat ie ff later dus inderdaad die partitie aanmaken en voorzien van ruimte die ik heb opgegeven, dan zie je onderaan dat scherm dat de procenten oplopen maar nu komt, als hij bij ong. 13 % is, staat ook bovenaan het venster dat ie bath file aan het execute is ofzo, stopt ie ermee, geeft ie aan dat ie een error heeft nl die 501 en dan zegt ie klik op een willekeurige toets, dat doe ik dan, dan zegt ie dat ik handmatig moet her starten. Dan start ie opnieuw op (weer) dan krijg ik een venster dat de partitie klaar is (wat niet zo is). Ik heb op de H schijf gekeken, want ik heb daar nog niks op gezet, maar toch heeft hij twee files erop staan nl: recycler en system volume information, maar deze mappen zie je niet op de schijf staan als je hem opent. Ik zag toevallig dat die mappen erop stonden toen ik in PM de h schijf selecteerde en op browse klikte. Ik denk zelf dat die mappen die erop staan, de oorzaak is, van dat conflict als ik het zo noemen mag. Ik wou dat ik een keuze kon maken, maar die krijg ik dus niet, wat ik in mijn 2e stukje zette over die error, heb ik uit de handleiding van PM. Maar ik zou echt niet weten waar dit te doen, welke file ik weghalen enzo. Iedereen alvast bedankt voor het meedenken. Normaal reageerd er niemand op mijn vragen bij forums, maar ik ben blij dat ik nu een forum heb gevonden die wel reageren en die je ook daadwerkelijk je proberen te helpen.

Compliment voor de beheerders van dit forum en de lezers.thumb:

Graag weer een reactie terug, alle hulp is welkom,

Priscilla::

Ja Priscilla, Helpmij is een geweldig forum :)
Nu nog je probleem oplossen...
Heb je de 'trouble-shooter' van de Help geprobeerd?
Vandaaruit kun je nl naar fouten laten zoeken.

Daar zijn we weer hahahah, ja dick, ik ben trouble shooting van help geweest in PM zelf en die verwees me naar de handleiding van PM, die met het programma is meegeleverd, en daar stond dus dat stukje in over error 501 wat ik in mijn vorige stukje heb gezet, over dat deleten van een bepaalde file, want het is inderdaad wat hangmat zegt, hij wil meedere dezelfde files op 1 cluster en dat gaat niet. Maar ik zou niet weten hoe ik dit moet oplossen. Inmiddels heb ik naast mijn C schijf gister 2 partities kunnen maken, nl e en h en e was voor muziek bedoeld (zo heet ie ook) grootte is 5 GB en deze gebruik ik nu gewoon voor opslag voor data e.d. Maar als ik door hulp van andere deze error kan oplossen zodat ik toch meerdere partities kan aanmaken heel graag natuurlijk. Ik hoop weer een nieuwe optie van jullie te horen, wat het probleem zou kunnen oplossen.

Doeiiiiiiiiiii Priscilla

Tenzij er een knappe Helpmij-kop opdoemt zie ik geen andere oplossing dan Technical Support van Powerquest te raadplegen. Hoop dat die Support weer helemaal aktief is, want Powerquest is meen ik Symantec geworden.

Hallo allemaal, nou jongens ik heb het probleem opgelost hoor. Ik ben naar de site geweest van powerquest en heb gekeken bij trouble shooting enzo, en die hadden een hele lijst van alle errors. Uiterraard stond ook 501 ertussen en ik moest chkdsk/f draaien. Dus ik bij uitvoeren dat ingevoerd, maar noppes. Ik moest ff rebooten en toen ging kort na het opstarten die scan draaien, en er zaten inderdaad wat crossed linked in, want dat kon je zien aan de namen, toen die klaar was, ging ie verder opstarten, ik dacht, ff PM proberen, en ja hoor ik kon de I schijf aanmaken. Ik wil iedereen bedanken voor hun hulp maar gelukkig is het opgelost.

Priscilla:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan