PM 8 voor instellen 3x OS

Status
Niet open voor verdere reacties.

wab62

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2003
Ik wil drie verschillende operating systemen installeren op een schijf en gebruik daar voor PM-8.
Ik heb al verschillende manieren geprobeerd, zoals eerst winME en daarna Linux of XP maar telkens ben ik of alles kwijt of is de boot sectie overschreven.
De schijf is 80 GB wie weet raad? Ik denk dat het belangrijkste punt het instellen van de boot partities in het primaire gedeelte is. Met FAT is dat 2GB en Fat32 8Gb dacht ik.
Het lukt me ook niet om de hele schijf met NTFS en XP erop in meerdere stukken te verdelen.
Het is een officieele versie van PM.
Mvg

eerst windows instaleeren (bv win XP 30 GB en ME 20)
en dan linux instaleeren (welke versie gebruikt je trouwens?) maar zeggen dat hij een /boot partietie maakt en zeggen dat er ook windows opstaat die hij niet mag aanraken. Gebruik voor windows NTFS en gebruik als bootloader lilo. grub is ook een optie maar 9 kansen op 10 kan je dan windows niet booten. een ander optie is dat je linux instaleerd (op je gehele schijf) en dan VMware instaleerd. (in VMware kan je dan windows instaleeren) als je dit doet is het wel aangeraden om 1 GB geheugen te hebben. 512 is ook een optie maar dan moet je niet verwachten dat je veel kan gamen of films bekijken...

Wynand,
Dank voor je berichtje ga het gelijk weer even proberen ik kan toch ook bootmagic gebruiken?
Mvg,
Willem

Wynand,
Sorry you vroeg om de versie van Linux het is de fedora core 3.
Mijn probleem is dat telkens de boot partitie hetzij door XP of door Linux overschreven wordt ook al zeg ik dat hij rechts van bestaande systeem moet gebruiken.
Mvg,
Willem

ja,... klopt... fedora 3 heeft zo zijn vervelende eigenschappen... ik ben er 2 weken mee bezig geweest opdaar op dat systeem een dual boot systeem op te krijgen.... FC 4 gebruiken of anders eerst suse 9.3 of 9.2 gebruiken en instaleeren en dan met fc3 of 4 zeggen een bestaand systeem upgraden...

Ik ga het nog wel tig keer proberen, bedankt zover!
Mvg,
Willem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan