pmcia verbinding laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

soetekg

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2001
Goedendag,

Ik heb hier een (inmiddels bejaard) laptopje met W98 se waarvoor ik vandaag een pcmcia kaartje heb gekocht op de pc dumpdag 10/100m lan cardbus. Het is van een stand en een onbekend merk.
Het geval is dat hij het kleine schijfje niet leest met de bijgeleverde driver.
Ook het kleine schijfje in de desktop (met xp)levert geen info op. Hij geeft n.l. aan 219 mb
De pcmcia kaard op zich doet het wel en ik zie de lichtjes branden
Omdat het een onbekend merk is vroeg ik mij af of ik op een andere manier aan drivers kan komen. Een eerste zoektocht op Google heeft mij niets opgeleverd
Op de doos staat veel maar voor de rest is ie merkloos
er staat wel op ck-0041/43/44/45a (verschillende modellen)

Wie heeft nog een idee?

Dank alvast.

Ger.

Ger,

Als je iemand in de buurt hebt met ook een laptop, en daarop Windows XP, zou je kunnen kijken wat er gebeurt als je de pcmcia kaart daarin stopt. Wordt ie daar herkend, dan heb je hopelijk daarmee ook de leverancier & het type kaart te pakken.

Krijg je daar 'onbekend apparaat' te staan of zoiets, dan via Apparaatbeheer (Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc) dubbelklikken op die pcmcia-netwerkkaart. Het tabblad Details aanklikken en op Internet zoeken op de VEN_XXXX en DEV_XXXX aanduiding die worden getoond.

Overigens is hier een lijst met alle tot heden bekende XXXX aanduidingen te vinden.
Uitleg & uitleessoftware zijn hier te vinden. Helaas is de software voor Linux en Windows2000 en WindowsXP.

Edit: Een andere hardware id-lijst is hier te vinden.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Eerst de driver geinstalleerd daarna laptop opnieuw opgestart en toen kaart erin?
Of misschien met everest kijken wat voor kaart het is (merk)?

Laatst bewerkt:
dank

voor jullie reacties,
ik ga aan de slag.
Vond toevallig ook de bon met de internetsite van de verkoper die ik bewaard had.
Ik laat jullie weten, kan wel ff duren.

thnks

Ger

vervolg

het heeft een halve dag gekost, maar het op 98 SE is het allemaal niet gelukt.
We hebben een lite versie van XP op de laptop gezet en de modem werkt op zich. (geeft Realtek kloon aan)
Alleen de site van Compaq (inmiddels HP) geeft geen ondersteuning op XP (98se laatste)
We zijn nu op zoek naar een biosupdate, want het beeld is nog niet ok
Het is een compaq armada 1700 zoals gezegd type 6300/t/5000/d/m/3 iemand een idee?

Vanaf Win98SE worden drivers ondersteund die van het type WDM (Windows Driver Model) zijn. Ook XP ondersteunt die.
Kom je dus een WDM driver tegen op de website van Compaq, dan kun je die ook gebruiken onder XP.

Daarnaast kun je m.b.v. de Everest software waar eerder al over gesproken is, danwel via de informatie over je laptop bij Compaq proberen te achterhalen welke grafische chip er gebruikt is. Je kunt dan vaak bij de fabrikant van de grafische chip nog 'generieke' drivers proberen te vinden en die inzetten.

NB: Een bios update lijkt me helemaal geen oplossing van je driverprobleem.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan