png afbeeldingen worden niet afgebeeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

smeetsz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 sep 2010
Berichten
4
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met website waar links opstaan naar mijn social networks
Daar heb ik een aantal png afbeeldingen voor gebruikt.

Als ik de website lokaal bekijk wordt alles netjes afgebeeld
Maar als ik de website op het internet bekijk worden de png afbeeldingen niet weergegeven.

Hoe kan dit, ik kom er niet meer uit

Als bijlage twee screenshots van hoe het op het internet eruit ziet en lokaal.


lokaal.jpg
internet.jpg
 
Wat is de code welke er achter zit?

Je hebt de PNG's ook wel geüpload naar je host?
Pad-verwijzing naar de afbeeldingen kloppen wel?
 
Afbeeldingen als Thumbnails in .png en .jpg etc worden niet weergegeven

Dit soort problemen - het niet goed weergeven van afbeeldingen, waaronder thumbnails -komt vaak voor.
De grote hoeveelheid resultaten die Google m.b.t. dit soort vragen oplevert wijst daar op.

Veel raadgevingen gaan over het legen van caches en andere buffers.

Dit kan soms helpen, soms niet.

Mijn ervaring is dat de hardnekkige klachten vaak op de twee volgende manieren op te lossen zijn.

De kern van het probleem is - wanneer alle andere zaken zoals geleegde buffers en paden controleren niet helpen - de beveiliging van de browser en het internetmodem cq router of experiabox op een te hoog nieveau staat ingesteld.

STAP 1
Probeer de setting van de browserbeveiliging eens in de laagste stand.
Bijvoorbeeld in XP met IE8:

START > CONFIGURATIESCHERM > BEVEILIGINGSCENTRUM > INTERNETOPTIES > tabblad BEVEILIGING > Beveiligingsniveau voor deze zone > NORMAAL (of evt nog wat lager).

Heeft dit effect, verhoog op de bovenvermelde wijze dan stap voor stap de beveiligingszone tot het niveau waarop de afbeeldingen nog zichtbaar zijn.


STAP 2
Heeft dit geen effect, laat dan het beveiligingsniveau op de laagste stand staan en ga naar je modem.

Dat is vaak rechtstreeks via het IP-adres te bereiken.

Tik bijv. in je browser als je een experiabox hebt:

http://192.168.2.1/welcome_login.stm

(alleen de cijfers, gescheiden door punten, volstaat).

Je password voor je modem wordt gevraagd.

Heb je deze nooit aangepast dan is admin een goede gok, anders kan je provider je helpen of kun je e.e.a. in je documentatie van het modem / router etc nakijken.

Dit soort modems heeft vaak ook een eigen firewall die standaard op een hoog of het hoogste beveiligingsniveau staat.

Onder het menu van de bijv. een Experiabox zie je een tabblad Advanced Settings.
Ga daar naar toe.
Dan Internet uit het menu kiezen.
Dan Firewall uit het submenu kiezen.

Hier moet je de oplossing zoeken.

Mijn ervaring is dat wanneer je Attack Detection van High naar Medium zet, het probleem 9 van de 10 keer opgelost is.

Wel is het aan te raden zoveel mogelijk van de andere beschikbare beveiligingsopties gebruik te maken als bijvoorbeeld WPA2, je netwerk SSID (zeg maar een soort naam) te wijzigen, er vervolgens voor te kiezen die naam niet 'uit te zenden' en van Allowed Clients gebruik te maken. Met deze laatste feature kun je de toegelaten apparatuur op je netwerk beperken tot de MAC-adressen.

Als dit de oplossing was weer naar STAP 1 terug om hier middels uitproberen het beveiligingsniveua zo hoog mogelijk te kiezen.

LET OP: het verlagen van beveiligingsniveau's houdt altijd een toename van het risico op ongewenste activiteiten vanuit het internet op je pc in.
Wees je daar dus wel van bewust.



Hoop dat je er zo uitkomt,

Succes,

Piet
 
Whoeps! :rolleyes:
Voordat ik zulke drastische ingrepen in de beveiligingssettings zou doen, zou ik eerst even héél goed kijken of er niet iets anders aan de hand is.
Bv. de tips van Tha Devil. :)

Of even iemand anders op de site laten kijken of die het verschijnsel ook heeft. ;)
En ik kan je vertellen: ja hoor, anderen hebben het ook, en het ligt ergens anders aan. De afbeeldingen staan inderdaad niet in de map icons waar de html naar verwijst.

Sterker nog: ik ken deze vraag, en ik heb er een paar dagen geleden al uitgebreid op geantwoord ook. :p
Met vriendelijke groet,
CSShunter

PS
@pta007: ik zou het wel heel knap vinden als jij op jouw browser (met de laagst mogelijke veiligheidsinstellingen) de afbeeldingen op de site van Jasper wel gezien hebt. :D :D
 
Laatst bewerkt:
Afbeeldingen

@CSS Hunter

Volledig mee eens. Als het op een andere manier op te lossen is dan moet je die andere oplossing uiteraard toepassen en vooral de beveiligingssettings op een zo hoog mogelijk niveau laten staan.

In dit specifieke geval - een eigen website bouwen en links daarop plaatsen - kan makkelijk een foutje gemaakt worden. Duidelijk is dat dat foutje eerst verholpen moet worden.

Het algemene probleem - reeds bestaande websites waarbij sommige gebruikers de bijbehorende afbeeldingen niet correct weergegeven krijgen - komt echter veel vaker voor, dat blijkt wel uit de vele resultaten die Google geeft bij de zoekopdracht: afbeeldingen worden niet geladen of woorden van gelijke strekking.

Upgrades van browsers en wisselen van internetprovider zijn de gebruikelijke aanleidingen tot deze problemen. Mijn oplossing werkt ook niet altijd.
Mogelijk is bij bijv. een browserupgrade - onder de moterkap - iets aan de beveiliging gedaan, maar dat blijft gissen.

Het is echter wel een irritant probleem.

pta007
 
slotje.gif
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan