PNG fix nog nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

justinos

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2004
Beste mensen,

Ik vroeg mij af of het tegenwoordig nog steeds nodig is om de PNG fix te gebruiken voor IE6. Ik gebruik het vooralsnog op al mijn sites, maar zijn er nou daadwerkelijk nog veel mensen die IE6 gebruiken? De PNG fix is namelijk alleen nodig voor IE6, als ik dat goed heb begrepen in t verleden(?).

Justin

internet explorer 6 is al lang verleden tijd
iedereen heeft al internet explorer 8

of een van de andere browsers:

safari 5
opera v4.5
mozilla firefox v3.2
google crome

enz. enz. enz. enz.

Wat je zegt klopt helemaal: de PNG fix is essentieel om PNG afbeeldingem transparant weer te geven in IE6. Of het nog nodig is is een ander verhaal. Via de statistieken van je eigen site kun je na een tijdje zien hoe groot de rol van IE6 nog is. Maar waarom zou je de PNG fix niet gebruiken is mijn vraag? Wordt alleen gelezen door IE6 met de "if" tag, dus geen extra server request bij alle andere browsers.

@asususer nee hoor als je een eigen site hebt zul je zien dat er wel degelijk nog mensen zijn met IE6....

Daar heb je ook gelijk in en veel tijd neemt het niet in beslag om het toe te voegen, maar ik was nieuwschierig of het nog wel nodig is na al die tijd. Ik blijf hem ook nog maar lekker gebruiken voorlopig, dank voor je reactie!

Had naar deze vraag ook al gegoogle'ed maar dan zie je veel topics uit 2008/2009, vandaar dat ik wilde weten of het nu, bijna 2011, ook nog wel nodig was.

Nou, je kan je natuurlijk ook afvragen of je wel mensen die IE6 hebben, op je site WILT ;)

In ieder geval, zoveel werk is het niet; een transparant gifje toevoegen en een stuk Javascript. Je kan het zelfs netjes achter conditional-comments proppen. Maar ja; op de website van mn zwemclub komt nog zo'n 8% van alle IE-ers met IE6 aan. IE zelf is 66% van alle browsers.

tl;dr: nee, niet nodig. Niet-transparante PNGs hinderen de bezoekers namelijk niet.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan