PNY Nvidia Geforce 6200 AGP 512MB Overclocken

Status
Niet open voor verdere reacties.

lexaniji

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2010
Beste Helpmij'ers,

Ik heb gister ontdekt dat het overclocken EN het unlocken van pipelines van een videokaart kan :d, Nu is mijn vraag hoe moet ik die extra pipes unlocken? overclocken heb ik al gedaan (Core: 420 / Mem: 720) en draait prima,

Alvast Bedankt Gino,
PS: Nederlandse tutorial plz

Daar staan genoeg tutorials van online, echter niet in het Nederlands.

Lees dit draadje eens, er zitten wat beperkingen aan het unlocken.

Daar staan genoeg tutorials van online, echter niet in het Nederlands.

Lees dit draadje eens, er zitten wat beperkingen aan het unlocken.

Bedankt voor de reactie :), Ik kan dus blijkbaar de pipelines niet unlocken(ik heb de Nv44a chip D:) wel kan ik hem overclocken en heb ik al gedaan wat zijn de beste Mhz's voor Core en Memory? Ik draai nu op Core: 420 Memory 720.

Groetjes Gino

NV44a cores zijn inderdaad niet te unlocken (heb hier hetzelfde kaartje liggen). Overklok-resultaten verschillen per kaart, dus daar kan ik geen eenzijdig antwoord op geven. Probeer de kaart gewoon redelijk te overklokken, en zodra de kaart aan zijn maximale clocks zit (artifacts, freezes) ga je een 10-20 tal MHz terug. Dan zit je veilig en kan je het zo wel laten staan.

Uiteraard niet overklokken zonder goede koeling.

NV44a cores zijn inderdaad niet te unlocken (heb hier hetzelfde kaartje liggen). Overklok-resultaten verschillen per kaart, dus daar kan ik geen eenzijdig antwoord op geven. Probeer de kaart gewoon redelijk te overklokken, en zodra de kaart aan zijn maximale clocks zit (artifacts, freezes) ga je een 10-20 tal MHz terug. Dan zit je veilig en kan je het zo wel laten staan.

Uiteraard niet overklokken zonder goede koeling.

Oke dan, Hij loopt standaard Core: 350 Mem: 550 op 36C, en ik heb hem nu draaien op Core : 420 en Mem: 720 op 36C met een vantilator erop. Want op 450/750 freezed die af en toe en dan moet ik reset button in drukken dus hieruit maak ik op dat 420/720 max is :)

Offtopic: Weet iemand nog een goed Upgrade kitje naar socket 775, heb momentteel een prescott p4 s478 op 1,5Gb pc3200, Upgrade-kit het liefst Met videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan