poblems

Status
Niet open voor verdere reacties.

pccracker

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2004
hoi

ik heb bij mn computer wat geheugen bijgeplaats. op zich niks spannends en toen ik hem aan deed gaf hij ook gelijk aan dat er meer geheugen in het systeem aanwezig was.

maar een paar uur later was het ineens zwart. de monitor was niet kapot, want die had ik even met een andere computer gekontroleerd.

als ik nu de computer aanzet gaan de lampjes gewoon branden, maar de CD en DVD lades gaan niet open, hij geeft de monitor geen signaal. verder zit er een bruin kastje in de computer die 4 rode lampjes laat branden.

wie weet wat hier aan de hand is?

vriendelijke groet
Antonius

zijn er piepen of piepjes te horen

Je kunt even het nw. geheugen weer verwijderen om te kijken of het probleem dan opgelost is.
Event. kun je www.memtest.com draaien.

geen piepjes

ook geen verbetering na verwijdering, en hij geeft aan dat het geheugen (extra) aanwezig is

ps ik lees nu het boekje van mn moederbord:)

ik heb het gevoel dat hij niet doorstart, kunnen er ergens anders misschien stekkers los zijn gegaan?

dat is heel goed mogelijk.
bekijk de stekkers eens van je harddisk naar het moederbord.
eventueel aandrukken.

aan de achterzijde van je computerkast zit ook een ventilator van de voeding.....die doet het.
En als je ventilator van je cpu het ook doet dan is je voeding niet kapot.

Begin bij het begin, bios rest, 1 reepje geheugen plaatsen, doet hij het, ander reepje proberen en zo even testen, zijn ze allemaal goed, een compatibiliteits probleem tussen de reepjes.

Indien een reepje het slecht doet, een memtest uitvoeren.

eehm, maar ik kan niet bekijken of de reepjes het goed doen, want de computer doet het niet.

als ik gewoon de oude reepjes erin doe, start hij ook niet meer op

gr

(PS vier rode LEDjes op het mobo->boekje zegt mogelijk geschadigde processor:confused: )

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan