Poging tot Opzet Database structuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nielsie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 apr 2011
Goedemorgen,

Bij het bedrijf waar ik op dit moment stage loop wil men rapportages die momenteel in Excel worden gemaakt, in Access maken om tijd te besparen. Daartoe mag ik de tijd die ik over houd naast de rest van de opdrachten hierin stoppen om zover mogelijk te komen en voornamelijk te onderzoeken of het überhaupt een tijdsbesparing op zou leveren waarna iemand anders het kan afronden.

Ben uiteraard begonnen met het inventariseren van de wensen en het opzetten van een structuur die er tot nu toe als volgt uit ziet:

overzichtstructuurcheck.jpg

Hier nog een link die wellicht duidelijker is: http://img717.imageshack.us/img717/3938/overzichtstructuurcheck.jpg

Het is nog niet het definitieve ontwerp aangezien er nog een tweetal tabellen ontbreekt en er niet bepaald mooi uitziet maar zou graag alvast opmerkingen, tips etc. ontvangen van degenen die het leuk vinden om er even naar te kijken! Heb dit in paint ontwikkeld, weet iemand een makkelijkere manier? Volg de opleiding bedrijfseconomie en heb enkel een aantal cursussen Access gehad dus ben overal wat informatie vandaan aan het halen om stappen verder te komen.

Hoor graag van jullie.

Groet,

Niels

Laatst bewerkt:
Je zou het in PowerPoint kunnen maken; daar kun je met Verbindingslijnen wel tekstvakken aan elkaar knopen. Al mis je dan de één-op-veel opties. Of Visio, daar kun je zowiezo wel dit soort diagrammen mee maken.
Wat betreft je ontwerp: er zitten een aantal overbodige tabellen/velden in, denk ik. Een voorbeeldje: de tabel Ziekteverzuim. Waarom een veld voor elke maand? Op het moment dat iemand ziek gemeld wordt, schrijf je in de tabel Ziekteverzuim een datum weg. Bij Betermelding idem dito. Met queries draai je dan dynamische overzichten van het ziekteverzuim. Dat kan op maandbasis (zoals in je tabel), op weekbasis etc. Verder heb ik geen flauw idee wat al die tabellen doen, of waar die veldnamen voor staan, en dat is voor een database lijkt mij ook niet echt handig.... Als het in wezen standaard activiteiten/handelingen zijn, zou ik de naamgeving ook zo veel mogelijk in 'spreektaal' doen, en allerlei ingewikkelde technische namen/afkortingen vermijden. Je wilt het immers over kunnen dragen.... zonder dat je een paar dagen bezig bent met uitleggen wat al die naampjes betekenen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan