Poink-geluid bij aanmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

francy

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Bij het opstarten van mijn pc kreeg ik voorheen het bekende Windows-muziekje mee. Sinds kort echter (ik weet niet meer precies vanaf wanneer) is dit weg, en krijg ik een korte ""poink"" te horen....
Het is geen ramp, maar ik wil wel graag weten wat er verkeerd is gegaan en of ik het nog op een simpele manier kan wijzigen.

Kijk eens bij Configuratiescherm > Geluiden en audioapparaten > tabblad Geluiden en klik dan in het lijstje programmagebeurtenissen bij 'Windows starten'.

Staat daar als geluid geselecteerd "Windows XP opstarten.wav"?

"poink"geluid

:) Ik heb nu gelukkig wel het Windowsgeluidje terug, maar eh.... de "poink"is gebleven....
Ik heb ook gekeken of er soms een of ander programma niet reageert, maar dat is niet het geval, wat zou het nog meer kunnen zijn ??

Je hoort dus nu twee geluiden bij het opstarten?
Is dat poinkgeluid een wav.bestand dat in Windows > Media voorkomt?

Ik zou niet weten hoe je dat kunt verhelpen, maar anderen misschien wel.

Ik hoor die 'poink' ook bijna bij iedere opstart. Bij mij komt dat geluid van mijn virusscanner die meld dat de database ge-update is. Wellicht is het bij jou ook zoiets.
Je zou natuurlijk kunnen proberen door één voor één de opgestartte programma's uit te zetten in msconfig te achterhalen welk programmaatje het veroorzaakt, helpt dat niet dan lijkt het toch inderdaad van windows zelf te komen.

poink

Ik ga dat in ieder geval uitproberen! bedankt voor de tip.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan