Point to point verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

error53

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 dec 2010
Zo nu heb ik zelf eens een vraag:

Ik wil met mijn overbuurman een internetverbinding delen. Dat kan uiteraard wireless, maar nu wil hij ook de mogelijkheid hebben om bekabeld netwerk/internet te gebruiken.

Ik had dus het idee om bij hem een pc neer te zetten die een draadloze netwerkkaart heeft. Deze gaat het draadloze signaal van de router opvangen. Dan wil ik de internetverbinding via de vast netwerkkaart doorgeven via internet connection sharing.

Bij mij: Internet -> wireless router -> singaal -> bij overbuurman: wireless netwerkkaart -> internet connection sharing -> switch

vragen:

1. Zijn hier geen bestaande hardwarematige oplossingen voor de thuisgebruiker voor? Ik ken wel de professionele point to point zenders die over kilometers gaan, maar dat bedoel ik niet.

2. wordt via ICS wel DHCP doorgegeven?

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je een gewone RJ45 aansluitingen hebt?
Waarom trek je dan geen kabel buiten langs door zo'n gele pvc buis naar de buurman.

Dus zo:
Jou modem -> router met wifi -> kabel naar de buurman -> switch/router-> zijn pc's
-> Kabel naar jouw pc
wifi-> Jouw computers draadloos
Als jij gewoon een kabel trekt en zelf de connectoren er aan zet kan je een klein gaatje boren door de muur, en daar de kabel door doen naar je buurman.
Zo kan hij na zijn router/switch ook draadloos internet gebruiken plus kabel en jij kan het gebruiken.
Let wel op als hij aan het downloaden is bijvoorbeeld gaat bij jullie het internet traag.
Of je zou er een server tussen zetten; tussen jouw router en de kabel naar de buurman, zodat je hem een gelimiteerde verbinding geeft.

TIP: Moet je wel een STP kabel nemen.

Laatst bewerkt:
Waarom trek je dan geen kabel buiten langs door zo'n gele pvc buis naar de buurman.

Omdat het een overbuurman is. Er loopt een weg tussen.

Dus mijn concrete vraag is: Is er een goedkope point to point oplossing voor thuisgebruik of moet ik/kan ik het met mijn voorbeeld oplossen?

Laatst bewerkt:
Sorry had de vraag verkeerd begrepen,
Na even googlen vond ik dit:
Oplossing?
Is dit iets wat je zoekt?
Je zou met 100mW toch wel de overkant kunnen halen licht er aan hoeveel meter.
Als je zo'n ding buiten je huis plaatst bijvoorbeeld bij een raam, en bij de over buurman een antenne buiten plaats met een kabel naar een router / switch.
Dan zou je die verbinding makkelijk kunnen halen.
Met 500Mw zit je op open ruimte ongeveer op 5 km.

Laatst bewerkt:
Westsidemg en Palimino: Jullie produkten lossen niet op dat ik via wireless weer naar bedraad wil, toch? De sterkte van het signaal is uiteraard belangrijk, maar dat geeft nog geen antwoord op mijn vraag.

Westsidemg en Palimino: Jullie produkten lossen niet op dat ik via wireless weer naar bedraad wil, toch? De sterkte van het signaal is uiteraard belangrijk, maar dat geeft nog geen antwoord op mijn vraag.

een antenne buiten plaats, dan met een kabel van de ontvangstation van je buurman naar een router / switch.
Zo ga je van draadloos weer naar kabel.
Of aan zijn kant, een computer waar de draadloos verbinding binnen komt, en die computer met router functie, met kabel naar een router/switch.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan