• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

pointer naar gesloten excel bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

sylvester-ponte

Verenigingslid
Lid geworden
19 apr 2007
Berichten
6.551
als ik 2 of meer excel bestanden open heb staan,
dan kan ik eenvoudig in vba Range1 en Range2 op de verschillende bestanden te zetten.
van de desbetreffende ranges kunnen de waarden en kleuren enz opgevraagd worden .

is het ook mogelijk om zo gegevens uit een besloten bestand te halen?

dus zo iets: set Range2 = geslotenbestand.sheets(1).cells(1,1)
 
Twee verschillende methoden:

Code:
    c00 = Evaluate("'G:\OF\[__Matrix.xlsm]Tabelle1'!A2")


Code:
    c00 = ExecuteExcel4Macro("'G:\OF\[adressen.xls]Blad1'!" & Range("D9").Address(, , xlR1C1))
 
Laatst bewerkt:
snb heeft je de juiste code gegeven om de waarde uit de cel te krijgen. Helaas kan je andere eigenschappen alleen ophalen door het bestand eerst te openen.
 
Jan, waar haal je die wijsheid over die eigenschappen vandaan ? is dat ervaring ? of staat dat ergens in de microsoft_bijbel ?
 
1. Ervaring
2. Macro recorder
3. Object browser (Druk als je in de VBA editor bent op F2)
4. Google

De volgorde 1,2,3 of 4 wordt bepaald door 1 :)
 
En niet te vergeten de hulpbestanden in de VBEditor: F1
 
Oude gebruiker ('Giga senior') zul je bedoelen ? :D

Welke Office versie ?
 
Als je in excel (niet in de vbe) F1 kiest kun je ergens (rechts onderin of links bovenin) kiezen voor de optie "gebruik lokale bestanden" of zo. Kun je daarna wel context help vragen in de vbe?

PS: het is een hardnekkige mythe dat je gegevens kunt lezen uit een gesloten bestand. Linksom of rechtsom, het bestand moet altijd geopend worden, is het niet door een verborgen excel instantie dan is het wel door een ander proces.
 
op deze oude computer heb ik excel 2010 en 2003 draaien op 2003 werkt de F1 help prima en op de 2010 niet
er is ook geen inhoudsopgaven aanwezig in de help window alles is en blijft leeg.
de reactie van help (F1) is een nieuw scherm:
 

Bijlagen

  • help scherm.JPG
    help scherm.JPG
    37,5 KB · Weergaven: 26
Klik rechts onder op Verbonde met Office. Kun je dan kiezen voor lokaal?
Heb je geprobeerd je Office configuratie te wijzigen via Configuratie > Programma's en onderdelen?
 
Sylvester,

klik eens op zoeken, daar kan ik kiezen voor Inhoud op Office.com of Inhoud op deze computer, zie bijlage
2015-05-27 07_45_29-Help voor Excel.png
 
Haije,ik kan de optiesvan
"Inhoud op deze computer" aan zetten.
maar als ik even later weer op F1 druk dan staat weer een optie aan van "Inhoud op Office.com" (en die werkt niet)
ik begrijp niet waarom hij deze instelling niet onthoud.

ps waarom krijg ik als ik een optie van "Inhoud op Office.com" in schakel geen verbinding. met internet?
mijn internet hier ( bij mijn vriendin ) werkt verder prima. of is het een beveiligings instelling?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan