Pokeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lima-nl

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2002
Berichten
174
Hoi,

Heb een leuk pokerspel maar ik weet niets van pokeren.
Kan iemand mij uitleggen hoe dat spel werkt want wil het graag eens proberen.
Een handleiding ofzo is ook goed,heb al lopen zoeken met google maar niet echt iets kunnen vinden.
Bedankt alvast.
 
zonder de naam van (de maker van) het spel is het lastig zoeken naar een handleiding..........

als je op zoek bent naar de algemene pokerregels ?

doel van het spel is om een zo hoog mogelijk "bod" in handen te krijgen / hebben.

Je krijgt een vijftal kaarten en afhankelijk van de pokervariant kun je aan de "gever / bank" eenmaal maximaal 3 kaarten teruggeven en daarvoor 3 nieuwe ontvangen.

Het bod waarmee je uiteindelijk het spel ingaat, van laag naar hoog :

-> 2 gelijke kaarten (2 koningen of 2 boeren etc.)
-> 2 paar gelijke kaarten (2 koningen EN 2 boeren etc.)
-> 3 gelijke kaarten
-> straatje : 5 opeenvolgende kaarten bijv. 7,8,9,10 en boer -> mogen van verschillende kleuren en "merken" zijn
-> 3 + 2 gelijke kaarten (bijv. 3 boeren en 2 koningen)
-> koninklijk straatje : 5 kaarten opeenvolgend maar dan van dezelfde kleur en merk (bijv. dus alleen harten)
-> 4 gelijke kaarten en tot slot als ook de joker meedoet in het spel:
-> poker (4 gelijke kaarten + de joker)

Ik heb bovenstaand rijtje even uit mijn hoofd gedaan (al jaaaaren niet meer gepokerd). Mocht ik 1 spelvorm over het hoofd hebben gezien dan word ik wel gecorrigeerd -hoop ik- ?)
 
Hey Pasja,

Bedankt voor je uitleg, ga het eens proberen en kijken of het lukt.
Het pokerspel is trouwens van vsp,weet niet of je dat kunt maar lijkt wel geinig,denk ik!
 
nee, ik ken het niet, maar van pokeren, schaken, toepen etc. zijn vele tientallen pc varianten in omloop. Veel plezier met het pokeren enne,..................

mocht het strippoker zijn, zet dan wel even je webcam uit............... :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan