Pokki-restanten zijn niet te verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

laagvlieger

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2001
Beste lezers,

heb Pokki-restanten die niet te verwijderen zijn. Ook zijn er geen administrator-mogelijkheden beschikbaar bij het snelmenu. Hoe kan ik deze het beste verwijderen? Heb Pokki opnieuw geinstalleerd, en geprobeerd met Revo deze te verwijderen, doch zie geen Pokki-icoontje bij dit programma terug wat ook geldt voor configuratiescherm>>Programma's en onderdelen.
P.S. Heb de bestanden ook al geprobeerd door de AVG-versnipperaar te halen: lukte ook niet.
Hij geeft ook aan dat dit niet kan omdat Pokki in 1 of ander programma geopend zou zijn. Laat ik er nou niet achter komen welk!

Bedankt voor het lezen en bij voorbaat dank voor eventuele hulp!

Marc

Laatst bewerkt:
a. Probeer het eens in Veilige modus
b. Als a. niet helpt, dan kun je kijken met Unlocker of je daarmee kunt achterhalen welk proces het bestand open houdt en ook vrijmaken van dat proces etc.
[Let wel op dat je niet evt. ongewenste (reclame etc.) software mee-installeert.]

Tijs.

Bedankt Tijs,

bij het installeren van Unlocker merkte ik idd snel dat er allehande spyware ed mee werd geinstalleerd. Maar het meest vreemde was dat ik me als bedrijf moest registreren zodat de klanten mij via hun site kunnen vinden. Toch maar niet. Veilige modus is toch beter om te proberen!

Marc

Andere mogelijkheid is het gebruik van Process Explorer. (Gratis software van Microsoft).
Zodra geïnstalleerd en gestart, klik menu keuze Find -> "Find Handle or DLL" en vul een bestandsnaam in die nu niet te verwijderen is [mappenpad is hierbij niet nodig, vul die niet in.]
Je zou dan meteen naar het proces verplaatst moeten worden die dat bestand open heeft, die je dan weer kunt afsluiten etc.

Iets ingewikkelder dan Unlocker, maar voor jouw doel ook bruikbaar.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan