policies

Status
Niet open voor verdere reacties.

c.wiegel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jul 2003
Berichten
3
Wie weet me te helpen met het volgende:
Ik wil op een laptop met XP, een gebruiker met beperkte rechten toch toestaan om het energiebeheer (powermanagement) aan te passen.
Waar vind ik dit in het register en hoe te handelen?

Bij voorbaat dank.

Greets,
Kees.
 
Ga naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System
Als de sleutel System niet bestaat, maak je die door met je rechter muisknop op de map Policies te klikken. Kies dan Nieuw > Sleutel en noem hem System..
Maak - als die waarde nog niet bestaat - een nieuwe DWORD-waarde in de map System en noem die NoDispScrSavPage.
Met de waarde 1 wordt het tabblad Schermbeveiliging/Energiebeheer van Eigenschappen voor Beeldscherm verborgen en met de waarde 0 wordt het getoond.
Je kunt ook hier even kijken.

Wil je die gebruiker later nog meer rechten geven, NoDispAppearancePage verbergt/toont het tabblad Vormgeving, NoDispBackgroundPage verbergt/toont tabblad Achtergrond en NoDispSettingsPage verbergt/toont tabbladen Instellingen, Web en Effecten.
NoDispCPL verbergt/toont alle Eigenschappen voor Beeldscherm.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Guus, dit al een beetje in de richting, maar...
De NoDispScrSavPage staat nu op 0, maar ik kan voor die user nog steeds niet de powerprofile op "Presentaties" zetten; ik krig dan de boodschap: geen toegang.
Er moet dus nog een stap gedaan worden denk ik.

Hopelijk weet je ook hier wat op?!

Grrets,

Kees.
 
Dan blijf ik dus helaas met dit probleem zitten! :(

Ik heb inmiddels wel een circumventie bedacht: een user met beperkte rechten mag wel een .reg bestandje gebruiken.
Op die manier laat ik 'm (zonder dat 'ie 't ziet) bij het aanmelden z'n energie beheer op de gewenste stand zetten.
Dit gebeurt dmv een .bat filetje in de startup voor de current user.

Kees.

:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan