Policy maken met uitzonderingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bosserss

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2013
Hallo allemaal,

Met school zijn we weer eens verder gegaan met opdrachten maken. Nu heb ik 1 opdracht waar ik dus niet uit kom. Misschien heeft iemand een idee:

Vraag is:

Maak een policy voor de OU Eindhoven. Niemand mag gebruik maken van:

- Taskmanager
- Control Panel
- Command line

Uitzonderingen: Davy Burgel en Erik Leenders mogen wél gebruik maken van het Control Panel en de Command line.

Nou: Ik heb het groene gedeelte al helemaal voor elkaar. Het rode gedeelte dus niet.

Weet iemand hoe je uitzonderingen maakt zodat Davy Burgel en Erik Leenders wel toegang tot control panel en CMD hebben maar niet op de taskmanager?!
De OU is ook al gelinkt aan een GPO.

Graag hoor ik het van iemand!

Kun je die twee niet in een aparte groep zetten met policy... yes voor CP en CMD?

Onduidelijke vraag, ik neem aan dat eigenlijk bedoeld is dat de policy niet van toepassing wordt verklaard op Davy Burgel en Erik Leenders, dus alle 3 beperkingen niet voor hen gelden voor, dus niet alleen de beperkingen op Control Panel en Command Line.

Kan (o.a.) opgelost worden via
a. Klik de OU open in Group Policy Management en klik 1x op de bewuste policy waar het om gaat.
b. Ga naar tabblad Delegation en klik op Advanced
c. Voeg Davy toe en zet bij hem in het Deny rijtje het vinkje in "Apply group policy"
d. Voeg Erik toe en zet bij hem in het Deny rijtje het vinkje in "Apply group policy"

Als toch bedoeld is dat er maar 2 beperkingen niet gelden voor Davy en Erik, dan moet je de 3 beperkingen splitsen over 2 policies.
Dus 2 policies totaal, waarvan 1 met alleen Control Panel en Command line (CMD) onmogelijk gemaakt en 1 met Taakmanager onmogelijk gemaakt en dan het groepsbeleid met Control Panel en Command line (CMD) deny-en voor Davy en Erik.

Overigens moet je niet een groepsbeleid hoger in de hiërarchie hebben (bijv. op domein- of site-niveau) waar je dezelfde zaken instelt, want dan gaan Davy en Erik via díe policy toch beperkt zijn wat betreft Control Panel en Command line (CMD). Zou ook niet kloppen met de opdracht waar de 2 policies alleen op OU Eindhoven van toepassing mogen/moeten zijn.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan