Policy terminal server

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjaakmaarsen

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2009
Hallo allemaal,

ik het 2 servers staan. Beide met Windows Server 2008 Standaard.
De eerste server is de DC. Hierop staan de active directory, alle policy's, exchange e.d.

Op de tweede server heb ik een terminal server draaien. Ik wil op deze server een policy uit laten voeren voor gebruikers die vanuit extern inloggen.
Echter als ik een local policy maak en dan toewijs aan de server, dan valt ook de (local)Administrator er onder. En dit is natuurlijk niet wat willen.

Dus nu is mijn vraag, hoe kan een policy op de server laten draaien ( een policy die op de eerste server staat ) maar dat de administrator er niet onder de policy valt!

Alvast hartelijke dank :thumb:

Opgelost.

Beetje een viese manier opgelost.
Maar opgelost door het volgende gedaan:

Lokaal policy beleid aangemaakt, die aan de tweede server toegewezen.
Toen op de TWEEDE server de rechten aangepast op: C:\windows\system32\grouppolicy
Daar administrator verwijdert.

In je Active Directory kun je verschillende OU's (Organizational Units) aanmaken. Je kunt een grouppolicy aan zo'n OU koppelen. Je maakt een OU aan waar je gebruikers in zitten en eentje waar de beheerders inzitten.

Vroeger tijdens Novell cursussen is me altijd verteld om de structuur zo in te delen dat het een afspiegeling van je organisatie is. Dus voor elke afdeling een aparte OU. Op die manier kun je per afdeling Group Policies toe kennen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan