Ok, eerst je vraagstelling compleet maken:
[ctrl][alt][del], kiezen voor Taakbeheer, klikken op tabblad Gebruikers, naam aanklikken en dan blijkt de optie Bericht Verzenden grijs te zijn.
Ik ga onderstaande dingen nog even testen in een Domein-omgeving, dus aanpassingen ervan komen er nog aan, dit een voorlopige tekst...
Dit is mijn idee bij de situatie:
Ik denk dat dit alleen alleen werkt op computers waar een MS Client-verbinding mee is, dus servers of evt. delende computers in een Werkgroep-configuratie waar andere gebruikers van het netwerk op printen of bestanden raadplegen.
Uitleg: De gebruikers uit de getoonde lijst zijn, mijns inziens, accounts die via een client verbonden zijn met de computer.
Op een werkstation krijg je dus normaal gesproken helemaal geen extra gebruikers te zien in die lijst behalve de gebruiker zelf. Daar kan geen bericht naar verstuurd worden (zou zoiets zijn als 'praten in/tegen jezelf')
Als je het fatsoenlijk wilt testen, maak een account met beperkte rechten aan op de server (er even vanuitgaand dat er mensen zijn die op dat moment een verbinding hebben met de server voor Mail, bestanden etc.), log in op de fysieke server met dat beperkte account, en kijk hoe dan de mogelijkheden m.b.t. het verzenden in Taakbeheer zijn. Log deze gebruiker dan uit, en log in op een Administrator account op dezelfde server. Kijk dan nogmaals naar de mogelijkheden.
Succes,
Tijs.