Policy vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
Hi!

Ik zou graag willen afdwingen dat er een bepaalde achtergrond gebruikt wordt. Op dit moment dwing ik active desktop af en aldaar voeg ik een achtergrond in, alleen heb je dan het ""probleem"" dat er balkjes onder de bureaubladpictogramman verschijnen.
Ik kan echter nergens vinden waar je onder normale omstandigheden een achtergrond kan opgeven.

Iemand suggesties?
 
probleem

Hoi,

Wat bedoel je met de balkjes onder je pictogrammen?

Ik vermoed dat je het hetzelfde instelt als mij maar zal het voor de zekerheid opschrijven:
Een GP ingesteld op een OU en die als volgt ingesteld:
"user configuration" - "administrative templates" - "desktop" - "active desktop" en daar zet ik "enable active desktop" op enable en zet ik een achtergrond bij "active desktop wallpaper". Wel laat ik de wallpaper verwijzen naar een bestand op de clientpc en niet naar de server al maakt dat normaal niet veel uit.

Groeten,
Danny
 
Via policies wordt ik overal doorverwezen naar AD, iets wat ik liever niet wil (allemaal geen ramp maar toch).
Dus ik bedacht om een regkey te importeren via het logonscript waardoor het toch nog mogelijk was. Helaas werkt dit om een of andere vage reden niet.

Code:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop]
"Wallpaper"="\\\\srv-01\\software\\settings\\desktop.png"
"WallpaperStyle"="2"
"OriginalWallpaper"="\\\\srv-01\\software\\settings\\desktop.png"
"ConvertedWallpaper"="\\\\srv-01\\software\\settings\\desktop.png"

De bestandslocatie is correct, bij het handmatig instellen krijg ik dezelfde registerwaarden, maar andersom (dus het register laten bepalen) krijg ik gewoon een blauwe Windows achtergrond.
 
Iemand hier ervaring mee?

Uitgebreide research (*kuch*google*kuch*) levert eigenlijk alleen maar active desktop op.. Ik vind dit ergens vreemd want volgens mij worden achtergronden wel vaker afgedwongen. Maar ik heb het alleen nog op beperkte cliënts gezien dus ik kan niet kijken hoe dat geregeld is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan