politie en buma stemra virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansscheer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jun 2001
Hallo ,

Ik heb mijn broer nu al tweemaal moeten helpen na een infectie van het buma-stemra virus .
Zijn laptop is voorzien van een gratis avg versie en superantispyware .

Nu heeft hij het politie virus en moet ( mag ) ik weer helpen .

Mijn vraag , welk antivirus programma houd dit virus tegen en waarom wordt het niet door bv avg tegen gehouden ?

Mvg.
Hans

Waarschijnlijk wordt het niet tegengehouden door AVG omdat je gratis versie gebruikt.
Misschien dat het in de betaalde versie wel wordt tegengehouden...

Virussen krijg je onherroepelijk wanneer je iets aanklikt of websites bezoekt die jou aanvallen of daarmee gehackt kunnen zijn. Het openen van bijlagen bij e-mail kan ook fataal zijn.

Ik krijg een beter resultaat met Avast! Home editie NL, wat mij ook dagelijks waarschuwt voor bedreigingen op webpagina's die ik bezoek. Je zult wel zien. Het scant bovendien niet zo irritant op de achtergrond zoals AVG.

Ik heb de FireFox add-on NoScript, dat regelmatig allerlei onnodige scripts tegenhoudt: http://noscript.net

Ik gebruik verder bewaking van System Internals door CounterSpy Shareware versie 2. Helaas krijg je er, na het bezoeken van hun website een "spyware boot-scan" bij die je weer moet proberen kwijt te raken. Ik vergeet steeds hoe ik dat doe, sorry. Op de stand "paranoid" wordt je om bevestiging gevraagd voor iedere verandering op je systeem en het uitvoeren van programma's. Dit is een prima aanvulling op het hebben van een virusscanner.

Een andere benadering is het draaien van een programma dat bijhoudt welke veranderingen er zijn en de computer zodoende kan terugzetten, binnen een minuut of nog sneller: iedere keer bij het opstarten. Dit wordt gebruikt in bibliotheken en op scholen. Voorbeelden van dit soort programma's zijn: Rollback_Rx_Pro_8.1.0.2693111823 en SKANIX ILLUSION. Mensen kunnen hun computer dan niet eens meer expres besmetten. Met vriendelijke groet. Alfred

Aangezien dit virus steeds wijzigt, kan het zijn dat je virusprogramma het nog niet herkend.

Is je antivirusprogramma wel steeds up to date?

Verder is het natuurlijk ook zo, dat je je ook kunt afvragen of het surfgedrag wel verantwoord is.

@ Zoefff ,
Avg is up to date , zijn surfgedrag ga ik niet over , wel besproken met hem .

@ Alfred 2 Rollback_Rx_Pro_8.1.0.2693111823 en SKANIX ILLUSION. Mensen kunnen hun computer dan niet eens meer expres besmetten. Met vriendelijke groet. Alfred

Zo'n programma lijkt mij voor iedereen ideaal , het zal wel niet gratis zijn , wat zijn jouw bevindingen ?

Hans

Nee, het is niet gratis. Rollback heb ik geprobeerd en draaide bij mij als een tierelier. Het hebben van ten minste één herstelpunt was verplicht maar je kon bepaalde mappen uitzonderen. Momenteel gebruik ik het maken van een gekloonde schijf als backup. Dit duurt drie uur voor een terabyte. In de toekomst ga ik waarschijnlijk weer een rollback programma gebruiken omdat er veel te veel bedreigingen en onzekerheden zijn. Zoals gezegd: een verkeerde klik en geen enkele scanner kan het compleet overnemen van de computer nog tegenhouden.

Hallo,

Ik heb dit virus op mijn andere laptop gehad(van mijn ouders). Heb dit verwijderd in veilige modus door na het profiel pad te gaan van de gebruiker daar staat een .exe bestand als je dat verwijderd is je pc clean.

Voor de zekerheid kan je nog even na scannen met super antispyare en met anti malwarebytes.

Virussen krijg je onherroepelijk wanneer je iets aanklikt of websites bezoekt die jou aanvallen of daarmee gehackt kunnen zijn. Het openen van bijlagen bij e-mail kan ook fataal zijn.

Ik krijg een beter resultaat met Avast! Home editie NL, wat mij ook dagelijks waarschuwt voor bedreigingen op webpagina's die ik bezoek. Je zult wel zien. Het scant bovendien niet zo irritant op de achtergrond zoals AVG.

Ik heb de FireFox add-on NoScript, dat regelmatig allerlei onnodige scripts tegenhoudt: http://noscript.net

Ik gebruik verder bewaking van System Internals door CounterSpy Shareware versie 2. Helaas krijg je er, na het bezoeken van hun website een "spyware boot-scan" bij die je weer moet proberen kwijt te raken. Ik vergeet steeds hoe ik dat doe, sorry. Op de stand "paranoid" wordt je om bevestiging gevraagd voor iedere verandering op je systeem en het uitvoeren van programma's. Dit is een prima aanvulling op het hebben van een virusscanner.

Een andere benadering is het draaien van een programma dat bijhoudt welke veranderingen er zijn en de computer zodoende kan terugzetten, binnen een minuut of nog sneller: iedere keer bij het opstarten. Dit wordt gebruikt in bibliotheken en op scholen. Voorbeelden van dit soort programma's zijn: Rollback_Rx_Pro_8.1.0.2693111823 en SKANIX ILLUSION. Mensen kunnen hun computer dan niet eens meer expres besmetten. Met vriendelijke groet. Alfred

wat Alfred2 post is juist, de beste gratis antivirus die veel beter is als sommige betalende antivirus programma's is avast!7 home edition, ik zie hier regelmatig mensen dit probleem posten over het politievirus en ondervind dat ze avast niet gebruiken, ik heb zelf nooit dit virus al op mijn pc gehad en surf op alles eigenlijk en wordt zeer goed beschermd door avast!7 ;)
ook gebruik ik Malwarebytes Antimalware dat ook zeer goed de recenste viruissen opspoort en verwijderd.....

Misschien word het dan eens tijd om je PC te laten infecteren,ik heb hier nog wel een installer
g030.gif

ik heb zelf nooit dit virus al op mijn pc gehad

is dat alles van commentaar dat je kan geven arretje :P , dan is het beter dat je frustraties ergens anders uit dan hier op dit forum oke :shocked:

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Hans

Mijn vraag , welk antivirus programma houd dit virus tegen en waarom wordt het niet door bv avg tegen gehouden ?

Zulke virusscanners bestaan niet

Buma Stemra verandrd zo vaak dat geen enkele virusscanner het bij kan houden je bent dus nooit 100% beveiligd!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan