POLL fraude tegengaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

hitecfreak

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2003
Hoi,

wij hebben een radiostation en een top50, je kunt stemmen via onze website. We hebben nu en IP-check, doch zijn er slimmerikken die een inbel nummer gebruiken en steeds met een ander IP adres inloggen.
Nu willen we cookies gebruiken, ook dit is algemeen bekend dat dit ook eenvoudig te omzeilen is.

Nu de ham vraag, welke mogelijkheden zijn er nog meer, is er uberhaupt een waterdicht systeem...

Het onderwerp POLL zou dezelfde problemen ondervinden...
wie weet raad
groeten

Bedankt voor je reactie, ik wou het maar gevraagt hebben... het begint een echt probleem te worden...
Dan misschien maar via een inlog systeem...

TKS

Groeten...:mad:

;)

Inderdaad, maar dat is beter onder controle te houden doch dat is ook niet de oplossing.
Ik heb net wat tabellen zitten te sorteren op id, IP en datum

De fraude is groter dan we hadden gedacht.... Sommingen lui willen gewoon nummer 1 staan terwijl ze het niet verdienen...

Wij zijn met z'n allen zo slim (he bill) en kunnen dit niet eens oplossen... :evil:

Heren dank voor jullie bijdrage :thumb:

groeten uit het Noorden

Alles is te omzeilen maar met cookies en ip check kom je een heel eind.....

Geplaatst door KaWouter
Alles is te omzeilen maar met cookies en ip check kom je een heel eind.....

cookies zijn te blokkeren / verwijderen.
Bij modem gebruikers en sommige ADSL / Kabel bedrijven krijg je ander IP per aanmelding

Geplaatst door masterprut

cookies zijn te blokkeren / verwijderen.
Bij modem gebruikers en sommige ADSL / Kabel bedrijven krijg je ander IP per aanmelding

En wat wil je daar mee zeggen?

Ik zeg toch ook: "Alles is te omzeilen"

Dus the point being?

Geplaatst door KaWouter
En wat wil je daar mee zeggen?

Ik zeg toch ook: "Alles is te omzeilen"
Je zegt ook dat je daar een heel eind mee komt, wat niet zo is.

Als het echt lastiger wil maken moet je een inlog systeem maken waarbij het opgeven van een e-mail adres verplicht is, en waarbij je hotmail, gmail and yahoo uitsluit bij het registreren. Aangezien je die gratis e-mail accounts ook zoveel aan kan maken als je zelf wil.

transparent proxies zijn eenvoudig the detecteren middels php script.

Je zou ook als het om een nederlandse site gaat alleen nederlandse ipees toe kunnen laten. Waardoor het gebruik van proxies ook moeilijk wordt aangezien deze meestal in het buitenland zijn.

Ook kan je nog een bevestigings scherm met een delay van bv 30sec gebruiken. Waardoor het gewoon irritant word om twee keer te stemmen. Eventueel weer met een random gegeneerd getal wat je dan weer moet na typen.

Geplaatst door wi3bren
waarschijnlijk niet veel meer ;)

Hangt ervan af, als het om de presidents verkiezingen gaan zullen er vast wel een paar die-hards tussen zitten :p

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan