Poort 113 open!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Luitjes,

Als ik scan op grc.com kan staat poort 113 op Closed maar niet op Stealth oftewel uit de test komt uitslag FAILED omdat alles op stealth moet staan en in het verleden op mijn oude PC is dit ook altijd zo geweest.Waarom nu niet en hoe krijg ik hem op stealth? Ik draai op Vista Home Premium en heb een Asus Router plus Comodo Firewall Pro Kaspersky 7.

Ik hoor graag,
Raymond

Laatst bewerkt:
Kijk even het volgende na:
[Windows-toets]R -> notepad %windir%\system32\drivers\etc\services

Dan zul je zien dat 113/TCP staat voor Auth ident
Ook wel gewoon de Ident service genoemd.

Een aanvraag van buiten komt binnen over wie je bent op het programma dat de IdentD service 'draait', en dat programma geeft dan een antwoord terug. De aanvragen worden normaal gesproken gewoon geblokkeerd door je Internet router, tenzij je portforwarding open zet naar je pc op poort 113 TCP.

Achtergrondinfo: http://www.grc.com/port_113.htm
Stealthing van die poort wordt daar ook behandeld.

Programma die een IdentD service draait, en dus op Ident aanvragen wil reageren is o.a. mIRC, aldaar aan te zetten in View -> Options -> Connect -> IdentD

Nogmaals: Je Internet-router zal die gewoon blokkeren onder normale omstandigheden. Een probleem is het dus niet, en is ook niet hack-gevoelig vlgs. de informatie.

Tijs.

En van alle gebruikers ( no hard feelings) hoopte ik van jou antwoord te krijgen. Ik hoef dus niks te doen neem ik aan?
Alles maar zo laten staan dus.

Mijn router blokkeert deze dus maar hij zal geen Stealth aangeven. Maar stel dat ik het toch wil hoe pak ik dat aan en krijg ik geen problemen? Ik zal dat bericht nog even lezen.

Laatst bewerkt:
Als je twijfelt: [Windows-toets]R -> cmd /k netstat -ano | find /i ":113 "

Je zult dan zien dat er geen service op poort 113 luistert (find levert geen resultaten; er wordt niets teruggegeven; er is dus geen programma dat op die poort luistert), behalve als je een programma draait zoals mIRC met de IdentD service geactiveerd. Die geeft bij mij dit terug (met IdentD ingeschakeld):

Code:
TCP    0.0.0.0:113            0.0.0.0:0              Bezig met luisteren    6236

Waarbij proces 6236 mirc.exe is in Taakbeheer.

En daarbij dus dat de router poort 113 blokkeert. Er is er dus niets aan de hand, zelfs al zou ik mIRC hebben draaien, want geen enkele aanvraag voor de IdentD service komt erdoor. Natuurlijk is dat anders als je in de router het interne ip-adres van je pc in de DMZ zet (=effectief alle types aanvragen vanuit Internet laat doorsturen naar je interne ip-adres door de router) of als je poort 113 TCP forward naar het ip-adres van je pc.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan