poort 50005 open zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

martinmack

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2008
Hallo,

Ik heb zelf al veel gelezen op het internet over een poort open zetten. Dan zal het downloaden veel sneller gaan. Ik heb het geprobeert maar het lukt niet echt. Ik deze router: linsys WRT 54G
Ik heb deze lange handleiding gebruikt. Maar bij dez ehandleiding gebruiken ze geen linksys WRT 54G en ze gebruiken de standaard windows firewall. Ik dank dat de meesten wel een antivirus hebben en daar zit ook een firewall in. Ik gebruikt dus PC Tools. Kunnen julle mij uitleggen hoe ik het in deze router moet doen, en of de instellingen in de windows firewall genoeg zijn of dat ik ze ook nog in de PC Tools moet doen en zo ja hoe dan?

Hier is de handleiding:

allereerst even utorrent downloaden, www.utorrent.com

Allereerst ga je naar Utorrent:

-Options
-Preferences
-Connection

Nu vul je bij Port used for incoming connections: 50005

Nu druk je op Apply en dan op Oke.

Nu ga je je poorten in je firewall open zetten,

(Heb je XP)
Ga naar start / mijn netwerklocaties zie je staan, klik met rechtermuisknop erop dan eigenschappen / je ziet een pctje / klik met rechtermuisknop op pctje / eigenschappen / geavanceerd / instellingen / uitzonderingen / poort toevoegen .

(Heb je vista)
Kijk even hoe je er komt bij deze link,,, wel gewoon de info invullen die hieronder staan http://windowshelp.microsoft.com/Win...b81ab1043.mspx )

bij naam: Utorrent1

poortnummer: 50005

en dan TCP en dan oke

Nu doe je nog keer poort toevoegen, alles gewoon hetzelfde maar nu doe je UDP aanvinken en dan oke

Nu herstart je je pc

-----------------------------------------------------------------------------
NU GAAN WE POORTEN IN JE ROUTER OPEN MAKEN
--------------------------------------------

om in je router menu te komen doe je het volgende

Ga naar start -> uitvoeren
typ daarin cmd en druk op enter
dan krijg je een zwart schermpje, typ daarin ipconfig en druk op enter
vul nu het adres dat bij "Standaardgateway" staat in in je browser, en
vul het wachtwoord gebruikersnaam
in (meestal is gebruikersnaam en wachtwoord admin) (of username kan ook zijn sweex en de wachtwoord is dan mysweex
dan moet je normaal een pagina van je router krijgen

Ga naar Forwarding
Klik op virtuel server
Klik op Add new

Service port: 50005
Ip Adress: ga weer naar start / uitvoeren / cmd / ipconfig. Wat nu bij IP adress staat moet je daar invullen
Protocol: All
Status: Enabled

Klik op Save

HERSTART JE PC, START UTORRENT (LAAT HEM EVEN EEN MINUUT AAN VOORDAT JE OP DEZE LINK KLIKT. http://www.utorrent.com/testport.php?port=50005

En staat die open volgens bovenstaande link?

µtorrent

Wel, ik heb ook al een paar keer poorten moeten openzetten in verschillende routers. als je echt een goede handleiding wilt hebben moet je in µtorrent dit even doen: Options - speed guide - dan even de poort testen - bij het testen van de poort kom je op een internetpagina uit waar staat of je poort doorgeeft of niet - er staat ook een link - klik daarop - je komt op een site waar allemaal handleidingen staan voor verschillende routers - kies die van jou en de handleiding helpt je er met gemak door in minder dan 5 minuten. Nu, bij mijn weten moet je geen poort openzetten in je firewall of via netwerklocaties (of hoe je dat ook gedaan hebt). Gewoon de tutorial volgen.

Hier is de site om het zoeken wat gemakkelijker te maken.
http://www.portforward.com/english/applications/port_forwarding/Utor/Utorindex.htm

veel succes.

PS. Om in je router te raken moet je gewoon je IP adres in je browser ingeven. Deze begint met 192.168.x.x

Laatst bewerkt:
Wel, ik heb ook al een paar keer poorten moeten openzetten in verschillende routers. als je echt een goede handleiding wilt hebben moet je in µtorrent dit even doen: Options - speed guide - dan even de poort testen - bij het testen van de poort kom je op een internetpagina uit waar staat of je poort doorgeeft of niet - er staat ook een link - klik daarop - je komt op een site waar allemaal handleidingen staan voor verschillende routers - kies die van jou en de handleiding helpt je er met gemak door in minder dan 5 minuten. Nu, bij mijn weten moet je geen poort openzetten in je firewall of via netwerklocaties (of hoe je dat ook gedaan hebt). Gewoon de tutorial volgen.

Hier is de site om het zoeken wat gemakkelijker te maken.
http://www.portforward.com/english/applications/port_forwarding/Utor/Utorindex.htm

veel succes.

PS. Om in je router te raken moet je gewoon je IP adres in je browser ingeven. Deze begint met 192.168.x.x

Ik heb het gedownload. Nou goeie handleiding zeg......
Je moet er voor betalen en een registratiecode invullen. Kun je misschien ook een gratis iets sturen.

Ow srry, ik had niet verder gekeken. vroeger was die handleiding volledig gratis en moest je niet downloaden of kopen. kun je misschien de versie van je router doorgeven dat ik even kan gaan zoeken.

XD we hebben allbij niet verder gekeken dan onze neus lang is. die grote oranje kader is een advertentie, in de rechter bovenhoek moet je gewoon op 'skip this advertisement' klikken . daarna in de volgende lijst µtorrent zoeken dan daar is je perfecte handleiding :thumb:

Ow srry, ik had niet verder gekeken. vroeger was die handleiding volledig gratis en moest je niet downloaden of kopen. kun je misschien de versie van je router doorgeven dat ik even kan gaan zoeken.

Mijn versie is een Linksys WRT 54G. Bedankt dat je wild gaan zoeken:)

Nu kom ik wel in het programmatje en als ik het goed zie, staan d epoorten wel open.
Klopt dat?

Groeten,
Martin

Laatst bewerkt:
Nu kom ik wel in het programmatje en als ik het goed zie, staan d epoorten wel open.
Klopt dat?

P.S. Mijn router is een Linksys WRT 54G.

Bijlagen

• printscreen2.jpg
    printscreen2.jpg
    100,2 KB · Weergaven: 63
Toppie:thumb:
om zeker te zijn of je poort open staat moet je die µtorrent gewoon even testen.
Options - speed guide - 'test is port is forwarded properly'

Ja ik zou ook denken dat hij het zal moeten doen...
Maar hij doet het niet:(
Kijk maar in de bijlage:

Bijlagen

• printscreen3.jpg
    printscreen3.jpg
    91,3 KB · Weergaven: 48
hoe bedoel je 'hij doet het niet'? zegt hij bij het testen dat hij niet open staat?

ik heb de bijlage bekeken, ik deed het vroeger niet met dat programma maar gewoon via je browser rechtstreeks in je router. misschien moet je dat eens proberen of geeft mijn handleiding iets anders aan.

ik heb de bijlage bekeken, ik deed het vroeger niet met dat programma maar gewoon via je browser rechtstreeks in je router. misschien moet je dat eens proberen of geeft mijn handleiding iets anders aan.

Hoe moet dat dan met je rechtermuisknop. Ik snap niet zo goed wat je bedoeld sorry:o
Zou je dat willen uitleggen.

je moet eerst je ip adres zoeken bij netwerklocaties of zo.( begint met 192.168 ). dit moet je gewoon in je browser(=internet explorer of zo) invullen. dan kom je in je router.

je moet eerst je ip adres zoeken bij netwerklocaties of zo.( begint met 192.168 ). dit moet je gewoon in je browser(=internet explorer of zo) invullen. dan kom je in je router.

Ja dat geb ik ook gedaan. Dat staat ook in die lange handleiding.
En dat programmatje zegt ook dat de poort open zal moeten zijn. Misschien heb ik ook wel een fout gemaakt hoor. Maar dit is ook pas mijn eerste keer. Is er niet een filmpje van op youtube zodat je kunt zien hoe het moet?

Groeten,
martin

Ik denk dus dat ik het goed heb gedaan..
Maar ik weet het niet zeker. Kan iemand voor mij kijken hoe het precies moet. Ik heb een linsys wrt 54G

gewoon bij µtorrent je poort testen die je hebt open gezet.
simpeler kan niet

gewoon bij µtorrent je poort testen die je hebt open gezet.
simpeler kan niet

Dat heb ik tog gedaan. Maar dat programmatje geeft aan dat Ze wel open staan. In mijn router blijven ze ook staan. Maar via die link, dus bijlage dus, zegt hij dat ze uit staan. Heb je msn? Dan kunnen we het misschien makkelijker oplossen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan