Poort 53 is open - rest Stealth; kan(mag) dat en loop ik risico ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
De Poort 53 is open en de rest Stealth. Tenminste dat geeft Shields UP als resultaat.
Common ports allemaal Stealth en All service ports geeft aan dat port 53 open is.
Ik kan geen wijs uit de door Shields Up daarbij gegeven informatie. Ik ondervind weliswaar geen problemen op-met mijn PC (windows 7 x 64), maar toch. Is het nou zo dat volgens deze Shields Up-test alles Stealth behoort te zijn, of niet. En zo niet, wat betekent dan in mijn geval dat port 53 open is. Welk gevaar loop ik dan en mocht het nodig zijn, hoe krijg ik die port 53 dan dicht (Stealth) ?

Port 53 is voor je DNS, als je die blocked kun je geen websites meer bezoeken. Zover ik weet is dat geen risico.

Oke, maar ik kan mij herinneren dat ik jaren geleden (onder windows 98SE en erna, ME en XP) die poort 53
via de Shields Up nooit open zag staan. Vandaar. Maar goed, ik ben verder behoorlijk leek. Dus dat van de DNS zal wel oke zijn.

Hoi,

Poort 53 is inderdaad voor DNS, echter alleen als je een DNS server hebt draaien en deze van buiten uit beschikbaar wilt hebben. Dus over het algemeen hoort deze dicht te staan.

ik begrijp dit niet. Als je een DNS-server hebt draaien. Geen idee. Ik heb een PC met Windows 7 x64 en internet via de provider Ziggo. Verder werken we met een laptop via een router. Dat is het, dus ik heb geen idee of dat DNS-verhaal hier een rol speelt.

Het kan zijn dat je router deze poort open heeft staan. Ik weet niet precies hoe Ziggo hier mee om gaat. Persoonlijk zou ik zeggen "gewoon negeren".

'Hoe Ziggo hier mee om gaat'. Wat bedoel je. Ik heb op enig moment de laptop geplaatst en een router en vervolgens internet geactiveerd. Dan is er toch geen relatie met Ziggo !?!?!
Het enige wat ik weten wil, is, of ik enig risico loop; ofwel kan er van buitenaf via deze poort 53 op mijn PC worden ingebroken ?

Ik weet dat sommige providers poort 53 open zetten, waarom weet ik niet. Heb je router rechtstreeks aan de telefoonaansluiting zitten of zit er nog een modem tussen van Ziggo? Je loopt altijd risico als je een poort open hebt staan.

De router (Sitecom Wireless 300N XR Router WL-303) is aan de modem van Ziggo aangesloten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan