poort 80 wilt niet open.. :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

ginojo

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2010
hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een eigen server draaien op mijn oude pc... hij gaat binnekort naar zolder en gaat daar dienen als thuisnetwerk host en www host... maar nu heb ik de ww pagina's helemaal af maar nu blijkt het dus dat alleen de computers die in ons netwerk zitten erin kunnen... Ik neem aan dat dit aan mijn router ligt... maar ik wet nu niet wat er verkeerd is...:( ik heb dit:
Protocol = TCP
Poortbereik = 80 - 80
Omzetten naar = 80 - 80
Triggerprotocol en Triggerpoort zijn allebei leeg omdat ik niet zou weten wat er hier moet staan.. Ik heb nog nooit handmatig poorten moeten openen dus zou het heel erg fijn vinden als iemand mij hiermee kon helpen..:p
Owja, mijn router is een Thomson TG789vn en mijn server draait op windows xp in combinatie met xampp... :)

Alvast bedankt,
Gino

Laat windows firewall wel poort 80 toe? Zo nee moet je poort 80 laten toestaan.:thumb:

ow.. ik zie net dat ik wel een firewall heb.. maar daar heb ik er voor de zekerheid nog 1 bij gezet.. met pportnummer 80 maar hij zegt dat ie nog niet open is.. ik heb het gecontroleerd via http://www.canyouseeme.org/... hij doet ut dus nog niet :(
of doe ik wat verkeerd??

heb je algeprobeerd met tcp & udp beide zo niet doe dat dan voor als je niet zeker wat poort 80 voor een protocol is.

Het kan misschien ook aan je provider liggen. Sommige providers laten port 80 gewoon dicht.

@Nicj56: ik heb het al geprobeerd om op "overal" te zetten maar alsnog zonder enig resultaat... :(

@abracadaver909: daar heb ik iets van gehoord ja, mar ik weet niet of mijn provider dat doet.. Ik heb kpn... (glasvezel).. Weet jij misschien welke providers hem gewoon dicht laten?

alvast bedankt,

Ginojo,

Ben even wezen google-en, maar voor zover ik heb gelezen, staat poort 80 gewoon open bij alle providers. Ik was dus iets te voorbarig met m'n vorige antwoord. :(

Misschien is er een instelling van xampp niet helemaal zoals het hoort. Kijk even voor de zekerheid in de volgende map:

- xampp\apache\conf

Hierin staat bestand httpd.conf. Open deze door te dubbelklikken. Door vervolgens "ctrl+f" in te geven, open je de zoekmodule. Vul hier het getal 80 in en klik "volgende zoeken".

Je komt enkele waardes tegen met 80, waarvan 2 er exact zo uit moeten zien (dus geen # ervoor):

listen: 80
ServerName localhost: 80

Mocht dit al zo staan (wat waarschijnlijk al het geval is), dan weet ik het ook niet.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groeten Chris

nope.. ze staan er allebei goed in... op 80.. :( is er geen programma voor dat alle poorten op je pc kan weergegeven of geblokte? want ik snap het ook niet.. :(

ok. ik heb nu met advanced port scanner gescand naar mijn ip.. met iets grotere range en zie hier dat mijn poort 80 open staat?? :S
screenshot:
portscanner.JPG
ook via cmd geeft ie een goed resultaat... denk ik tenminste.. screenshot:
pingcmd.JPG
maaar via canyouseeme.org een negatief resultaat: screenshot:
cysm.jpg
:(:(:(

Zie ik iets over het hoofd? blijkbaar wel...

Alvast bedankt voor al jullie hulp en ik hoop egt dat jullie me hieruit halen.. :)
Ginojo

Wat is het web adres van je site en hoe heb je die aangemeld? Ik heb hetzelfde draaien als jij en heb een domein bij mijndomein.nl.

ik heb geen domein aangevraagd of wat dan ook.... of is dat niet wat je bedoeld?

Inderdaad.

Maar wat is de naam van de site waar de mensen heen moeten? En heb dat in xampp ingesteld of niet?

Mvg

Chris

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan