poort 80

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarf312

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2009
ik voor een aplicatie poort 80 nodig maar ik krijg een bericht dat hij in gebruik is nu heb ik opgezocht welk proces dat is, en dat is system met PID 4 weet iemand hoe ik hem kan beëindigen zonder dat ik een blauw scherm krijg

(weet niet zeker of ik dit in de goede sectie plaats:rolleyes:)

1. Welk besturingssysteem gebruik je?
2. PID 4 hoort standaard bij System.exe. Is dat bij jou ook zo? (Taakbeheer starten, en daar kiezen voor beeld -> Kolommen selecteren -> aankvinken: PID Hierna kijken in het 'tabblad' processen van Taakbeheer om de PID en het bijgehorende proces te vinden).
Onder System.exe draaien een hoop services onder, maar (normaal gesproken) géén services die luisteren op poort 80! Kijk dus nog eens goed na of het echt PID 4 is is die luistert op poort 80. (Kijk hiervoor hier; de hele discussiedraad staat hier).

Succes,

Tijs.

ja het is system dat weet ik en dat is het hele probleem en mijn os is win7 ultimate

Edit: het werkt nu dankzij dat onderwerp dat je me stuurde :D

Laatst bewerkt:
Als je dat netstat commando uit mijn link nog eens uitvoert en het is nog steeds PID 4 die luistert op poort 80 dan moet je je maar eens gaan afvragen of je niet een of andere malware hebt draaien.

Je kunt hiermee beginnen. Hopelijk levert dat (al) wat op.

Succes,

Tijs.

ik ken malwarebytes heb al meerdere malen een melding gekregen van microsft security essentials dat dat just de malware was

Ik kan er met mijn volle verstand niet bij waarom je (ipv. het malware probleem op te lossen) nu gewoon doorgaat alsof er niets aan de hand is? :shocked:

Meld je aan bij Nucia.eu of Bluemedicine.be etc. om je malware probleem op te lossen. Lees eerst goed in welke sectie je moet posten en wat je (vooraf) moet doen als voorbereiding.

Tijs.

Ik kan er met mijn volle verstand niet bij waarom je (ipv. het malware probleem op te lossen) nu gewoon doorgaat alsof er niets aan de hand is? :shocked:

Meld je aan bij Nucia.eu of Bluemedicine.be etc. om je malware probleem op te lossen. Lees eerst goed in welke sectie je moet posten en wat je (vooraf) moet doen als voorbereiding.

Tijs.

ik heb Microsoft Security Essentials erop staan die vind meer dan malware bytes maar het probleem lag bij de ISS zoals een screen (deze) in dat onderwerp dat je me toe stuurde, daar stond port 80 als standaard die heb ik veranderd in 90 en toen werkte het wel. dus ik weet vrij zeker dat het geen malware probleem is.

Laatst bewerkt:
Dat IIS op poort 90 wél werkt maar niet op poort 80 is juist een aanwijzing voor hetzelfde probleem als waar je je vraag mee begon: Luisterpoortpoort 80 wordt door 'iets' bezet gehouden en het is niet IIS.

System hoort alleen te luisteren op poorten die betrekking hebben op Bestands- en printerdeling etc. Poort 80 zit daar niet bij.

Wat je kunt proberen is:
1. Sla Process Explorer op, rechtsklik erop en kies "Als Administrator uitvoeren"
2. Ga naar tabblad TCP/IP, klik op de regel waar TCP poort 80 op LISTENING staat, en klik dan op knop Stack
Kijk na welke bestanden dan genoemd worden op de Thread Stack. Hopelijk ga je dan een idee krijgen welk bestand voor de luisteren op poort 80 verantwoordelijk is.

Krijg je dan wéér geen idee wat er aan de hand is, maar toch is luisterpoort 80 bezet, dan zou ik me alsnog melden bij de webfora waar ik het over had.

Succes,

Tijs.

Mooi toch? Dan weet je welk proces/programma je moet 'ombouwen' naar een andere poort (of uitschakelen) om poort 80 weer vrij te krijgen voor wat jij in je startposting "een aplicatie" noemt.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan