Poort blijft geblokkeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

riccardodeboef

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2002
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
Office 365
Hallo, ik heb een vraag. SInds enkele dagen krijg ik de melding van mijn bittorrentclient (Utorrent) dat de poorten gesloten zijn. Ik heb in mijn router (Linksys 160N) de betreffende Poort geforward. Alles lijkt dus ook helemaal goed te staan. Toch wordt het inkomend verkeer tegengehouden.
Ik heb de firewall van Windows al even uitgeschakeld gehad, evenals Nod32. Helaas zonder resultaat. Weet iemand wat hiervan de oorzaak kan zijn?

Hoor het graag.

P.S.
Draai op WIndows 7 64 bit en heb nu Utorrent 1.6 geinstalleerd in de hoop dat dit het probleem zou verhelpen. Helaas.

100% zeker dat de ip-adressen overeen komen van je pc en in je router?

Dit kan je checken door via CMD even 'ipconfig' in te typen.

Ja, de IP-adressen zijn identiek. Ik maak gebruik van een statisch IP-adres en de afgelopen weken werkte het ook perfect. Het is echt iets van de laatste tijd. Ik heb voor de zekerheid net nog wel even in de routerinstellingen gekeken, maar daar is ook niets veranderd aan de IP-adressen.
Ik heb net overigens Utorrent 3.0 geinstalleerd en soms krijg ik de melding dat de port openstaat en 5 minuten later is hij weer geblokt. Snap er werkelijk niets van. Heb liever een probleem dat iets het helemaal niet doet dan wanneer iets het soms wel en soms niet doet.

Kan altijd nog aan je provider liggen:) Deze willen torrents de laatste tijd wel eens blokkeren :).

Ja, dat zou natuurlijk ook gewoon kunnen. UPC heeft dit tenslotte in het verleden ook vaker gedaan. Laatste update is dat alles weer gewoon openstaat. Vreemd, bedankt in elk geval voor het meedenken. Probleem lijkt te zijn opgelost.

Je bent (voor mij) niet helemaal duidelijk..
Bedoel je met de poort open zetten dit verhaal? Zo ja dan zou het moeten werken. Als die utorrent poort niet open staat kun je wel up/downloaden maar dat gaat heel langzaam.
IP adres en port forwarden is nl een heel ander verhaal. Verwant, maar niet het zelfde.
Check iig of de uTorrent default poort ook open staat in je firewall (exeption) en je router.

Hallo Solaris,

Bedankt voor je reactie, maar het probleem is eigenlijk al (zonder iets te doen) opgelost. Maar nog even voor de duidelijkheid. De utorrent poort staat gewoon open en het bij Utorrent gebruikte poortnummer komt overeen met de instellingen die ik in mijn router heb gebruikt bij het portforwarden. Deze portforwarding is gekoppeld aan het statisch IP-adres die wordt gebruikt door mijn laptop.
Verder stond in Utorrent ook het vinkje aan dat er automatisch een uitzondering aan Windows Firewall werd toegekend. Ik heb dit uiteraard nog wel even gecontroleerd, maar het stond goed.
Zoals je terecht zegt zou het gewoon moeten werken. Sterker nog, het heeft jaren probleemloos gewerkt. Tot twee weken geleden. Vandaag heb ik echter de nieuwste versie gedownload 3.0 en ZONDER riets anders te wijzigen diverse keren geprobeerd of de poort nu werd vrijgegeven of niet. Soms gaf die aan dat de poort openstond en soms werd die geblokt. Geen idee waar het nu aan lag. De laatste 2 uur staat die in elk geval weer op OPEN.
Probleem lijkt zichzelf te hebben opgelost, maar vreemd blijft het wel.

Ja vreemd...
Een enkele keer gebeurt het wel eens dat een nieuwe versie van een programma dat eigen poorten gebruikt de default poort terugzet naar wat anders. Dan moet je achteraf alsnog de juiste poort instellen. Maar dat lijkt onwaarschijnlijk met uTorrent.

In ieder geval goed dat het - hoe dan ook - opgelost is? :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan