Poort blijft gesloten na port forward

Status
Niet open voor verdere reacties.

ZZzzpiedi1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jan 2013
Na 2 weken prutsen vraag ik toch maar wat meer hulp in. Hopelijk kan iemand helpen. Ik heb een servertje opgetuigd en wil een vpn verbinding maken met die server. Daarvoor moet ik een bepaalde poort openzetten. Na 10 minuten was ik zover dat er een portforward in de router stond en een regel aangemaakt voor binnenkomende verbindingen in de windows firewall. Als ik nu een port check doe via internet wordt deze nog steeds als gesloten gezien. Zelfs als ik de firewall in de router uitzet en de firewall in windows blijft deze gesloten. Als laatste redmiddel heb ik de router er maar eens tussenuit gehaald, alle programma's uitgeschakeld en nog steeds is de poort onvindbaar. Wat doe ik fout?

De gegevens:
Lijbrandt glasvezel internet met bijbehorende modem/router. Volgens Lijbrandt staan alle poorten open. Ik kan zelf niet in de modem kijken.
TP Link router WDR4300
Windows 7 professional op een i7 pc

Alvast super bedankt voor de hulp!! :thumb:

heb je alle poorten van de vpn geopend ?
de poorten zijn: 1723,500,50,51

en om het echt te testen maak je de vpn verbinding , op je computer aan met het publiek ip adres op deze manier kan je testen of het effectief zal werken.

Bedankt voor je reactie.

Ik heb het zojuist geprobeerd met het publieke ip adres maar krijg de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden. Ik heb 3 computers achter de router zitten. Met het publieke ip adres wordt er toch geen specifieke computer gekozen? Hoe kan er dan verbinding worden gemaakt?

Volgens de leverancier van de applicatie moeten alleen de poorten 1433 tcp en 1434 udp geopend worden. Als ik die nu tets met de simple port tester krijg ik de melding dat poort 1433 te bereiken is en poort 1434 niet en 'in use'. Als ik echter via de online poort checkers kijk zijn ze beide gesloten. Welke is nu juist?

ergens in router kan je aanvinken wel pc met local ip (192.168.0.101) naar de public ip server moet worden omleid

als je dit gevonden hebt zal het wel werken de optie moet er wel zijn ik kan je niet juist zeggen waar iedere fabriekant steekt dat wel op een andere plaats dus je zal even je router moeten doorneuzen of het googlen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan